News, Aktywnie

Jak aktywnie spędzać czas zimą?

Temperatura schodzi coraz niżej. Rzadziej wychodzimy z domu, a gdy zaczyna padać deszcz, czy śnieg, możemy zapomnieć o rowerze i rolkach. Nawet myśl o zwykłym spacerze sprawia, że jeszcze bardziej chcemy usiąść pod kocem i nie wychodzić aż do wiosny.

W efekcie zimowego lenistwa przybieramy na wadze. Wówczas częściej sięgamy po kaloryczne produkty. Nie wpływa to dobrze na zdrowie i na sylwetkę. Co robić, by aktywnie spędzać czas zimą?

1. Zajęcia fitness.

Zwykłe ćwiczenia na siłowni są bardzo monotonne, dlatego jeszcze mniej chcemy tam chodzić regularnie. Podnoszenie ciężarów, czy bieg na bieżni przez godzinę może nam się znudzić, dlatego mamy na to radę! Wiele siłowni oferuje zajęcia w grupie. Zumba, ćwiczenia na poszczególne partie ciała (na przykład nogi i pośladki), ćwiczenia na plecy (gdy doskwierają nam bóle, które zazwyczaj są wynikiem pracy siedzącej) - to tylko kilka propozycji. Siłownia wcale nie musi być nudna. Możemy wybrać ulubione programy i uczęszczać na nie zamiennie. Zdrowie nam za to podziękuje, a samopoczucie będzie o niebo lepsze.

2. Kurs tańca.

Jeśli chcesz polepszyć swoje umiejętności taneczne i lubisz się dobrze bawić, ta propozycja jest dla ciebie! Na takie zajęcia często trzeba przyjść ze swoim partnerem do tańca, dlatego możesz zabrać przyjaciółkę lub partnera. Przy dobrej zabawie nawet nie odczujesz zmęczenia.

3. Basen i sauna.

Zrób kilka basenów, zmęcz się trochę, a potem pędź do sauny! Sauna zimą jest szczególnie zbawienna dla naszego zdrowia, ponieważ wzmacnia naszą odporność. Jeśli nie masz zdrowotnych przeciwskazań (choroby serca lub choroby układu krążenia), nie ma nic lepszego od wygrzania się w saunie, a potem oblanie się zimną wodą. Taki zabieg rozbudzi nas i odpręży. Pamiętajmy, żeby nie leczyć przeziębienia w saunie, gdyż bardzo wysoka temperatura dodatkowo obciąży nasz organizm.

4. Kręgle.

Ten sport staje się coraz popularniejszy. To przede wszystkim świetny sposób na spędzenie czasu z przyjaciółmi, czy rodziną. Polepszymy przy tym nasze kontakty z bliskimi, a do tego trochę się poruszamy.

5. Joga.

Jeśli wolimy mroźne dni spędzić w domu wystarczy włączyć kojącą muzykę i poćwiczyć jogę. Na YouTube jest wiele kanałów prowadzonych przez instruktorów jogi, od których możemy się nauczyć wiele pozycji. Po takich ćwiczeniach będziemy odprężeni i rozciągnięci, a bóle mięśni powinny zniknąć.

6. Nordic walking.

Jeśli jednak brakuje ci aktywności na powietrzu, nordic walking będzie idealny. Nie trzeba się nadwerężać, dostosuj prędkość do swoich możliwości. Ten sport świetnie poprawi kondycję i wzmocni mięśnie. Taki trening doskonale angażuje całe ciało.

7. Łyżwy.

To porpozycja dla wielbicieli sportów zimowych i letnich. Jazda na łyżwach poprawia kondycję. Przypomina jazdę na rolkach, więc ci, którzy za nimi tęsknią, odnajdą się w tym sporcie. I tylko czekać do wiosny!

 

Czytaj więcej

Zmiana kategorii na: Gala BCC