Czytasz: Darmowe "taksówki" dla seniorów

Darmowe "taksówki" dla seniorów

W Rudzie Śląskiej rozpoczyna się trzecia edycja projektu "Dzwonię i jadę".

Seniorzy z Rudy Śląskiej po raz kolejny mogą korzystać z bezpłatnego dojazdu do przychodni, gabinetów specjalistycznych, urzędów, domów kultury czy sklepów. Wystarczy, że wcześniej zamówią transport przez telefon. W mieście rozpoczyna się trzecia edycja projektu „Dzwonię i jadę”, realizowanego przez Fundację Aktywni My.

"Dzwonię i jadę" tylko dla seniorów

Przedsięwzięcie skierowane jest do osób powyżej 60. roku życia. Projekt "Dzwonię i jadę" adresowany jest do mieszkańców miasta, którzy między innymi z powodu ograniczonych możliwości transportowych nie uczestniczą w życiu społecznym. Z poprzednich akcji skorzystało blisko 2 tys. rudzian.

- Często okazuje się, że zły stan zdrowia, niesprawność, zbyt duże odległości pomiędzy miejscem zamieszkania, przystankiem a miejscem docelowym, jak również koszty transportu powodują, że osoby te zmuszone są do pozostania w domu - tłumaczy Katarzyna Kinder, prezes fundacji Aktywni My.

- Poprzednie miesiące pokazały, jak wielkie zapotrzebowanie jest na tego rodzaju usługi. Seniorzy najczęściej wybierali się do przychodni, szpitala, na baseny, do siłowni oraz na zakupy. Już od stycznia spływały do nas pytania dotyczące kolejnej edycji projektu - dodaje Kinder.

Jak skorzystać?

Akcja w Rudzie Śląskiej po raz pierwszy realizowana była od lipca do października ubiegłego roku, druga przypadła na listopad i grudzień. Trzecia prowadzona będzie do końca tego roku. Osoby zainteresowane mogą zgłaszać zapotrzebowanie na transport od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 - 11:00 pod bezpłatnym numerem telefonu 661-217-743 lub mailowo poprzez stronę kontakt@fundacjaaktywnimy.pl.

Przyjmującemu zgłoszenie należy podać: imię i nazwisko, miejsce zamieszkania oraz ustalić, kiedy i na jakiej trasie potrzebny jest przewóz. Zgodnie z ustaleniem we wskazanym dniu po zgłaszającą się osobę podjedzie bus lub samochód oznaczony logo projektu.

Kierowcy są do dyspozycji pięć razy w tygodniu, w godz. 7:00 - 18:00.

- Nie ma również problemu z przejazdem sobotnim, jeżeli jakaś grupa chciałaby się wybrać np. na spotkanie czy imprezę - mówi prezes fundacji. Projekt wzbogacony został także o wyjazdy poza miasto. Dotyczą one jednak wyłącznie przychodni oraz szpitali. Przejazdy na terenie Rudy Śląskiej pozostają bez zmian. Obejmują wszelkie miejsca docelowe.

Z przewozu mogą korzystać zarówno osoby indywidualne, także z opiekunem, jak i zorganizowane grupy. Ważne jednak, by o chęci przejazdu poinformować fundację co najmniej dwa dni wcześniej.

- Ten czas pozwala nam na przygotowanie grafika kierowcom oraz dopasowanie samochodu do charakteru przewozu. Zdarzają się oczywiście sytuacje nieplanowane jak nagła choroba. Wtedy przywozimy daną osobę do przychodni i rejestruje się ją od ręki. Większość jednak przejazdów dotyczy wyznaczonych terminów badań czy rehabilitacji, z którymi bez problemu można do nas wcześniej zadzwonić - podkreśla Kinder.

Organizatorzy proszą także o wcześniejszą informację dotyczącą ewentualnego stopnia niepełnosprawności, np. czy korzystają z wózka. - Ta informacja pozwoli nam na zabezpieczenie odpowiedniej ilości osób, gdyby trzeba by było kogoś przenieść - dodaje Kinder.

Punkt Pomocy Rzeczowej i Sklep Charytatywny

Fundacja Aktywni My, w dzielnicy Kochłowice przy ul. Tunkla 1 otwarła także Punkt Pomocy Rzeczowej i Sklep Charytatywny, czynny jest w godzinach 10:00 – 16:00. W sklepie otrzymać można m.in. ubrania, środki higieny, ale również zostawić coś, co mogłoby się przydać innym.

Punkt Poradnictwa Obywatelskiego

Fundacja prowadzi też przy ul. Tunkla 1 w każdy czwartek w godzinach od 15:30 - 17:00 Punkt Poradnictwa Obywatelskiego, z którego mogą skorzystać osoby po 60. roku życia, osoby niepełnosprawne oraz osoby dotknięte nagłą chorobą, znajdujące się w trudnej sytuacji życiowej i ekonomicznej.

Czytaj więcej