Czytasz: Tych stacji unikaj. Powód? „Ochrzczone” paliwo

Tych stacji unikaj. Powód? „Ochrzczone” paliwo

Jakość paliwa na stacjach benzynowych? UOKiK sprawdził ją w 1367 przypadkach. Na liście „stacji do omijania” znalazły się też te z województwa śląskiego.

Kontrole trwały przez 10 miesięcy. Od 16 stycznia do 31 października tego roku. Jak podaje portal motofakty.pl, kontrolerzy z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, jakość tego, co wlewamy do baków, sprawdzili wówczas na niemal 1400 stacjach benzynowych w całej Polsce. Co z tego wynikło?

Gdzie w woj. śląskim „chrzczą”paliwo?

Przede wszystkim informacja, których stacji lepiej unikać. Nieprawidłowości stwierdzono bowiem w przypadku 2,3 procent pobranych próbek. - To wynik podobny do rezultatu z 2016 roku – podkreślają motofakty.pl. Skutkiem badań kontrolnych jest lista stacji, które „chrzczą” paliwo. Nie brakuje na niej przykładów z województwa śląskiego.

Które stacje lepiej omijać szerokim łukiem?

UOKIK wskazuje:

  • 1. Stacja Lotos, w  Katowicach przy ul. Mikołowska 58. Kontrolerów zaniepokoił tu olej napędowy/ - Niewłaściwa stabilność oksydacyjna – stwierdzili.
  • 2. Stacja UL Trans II w Zawierciu przy ul. Polska 21. Benzyna miała tu niewłaściwą zawartość siarki.
  • 3. Stacja Oil Trus w Łazach przy ul. Wiejska 3. Kontrolerzy stwierdzili niewłaściwą zawartość węglowodorów aromatycznych w benzynie.
  • 4. Stacja Ewander Fuel w Częstochowie przu ul. Wręczycka 11B. Podobnie, jak w poprzednim przypadku, benzyna zawarała tu węglowodory typu aromatycznego.
  • 5. Stacja Sky Energia w Bielsku-Białej przy ul. Regera 81. Olej napędowy miał tu niewłaściwą temperaturę zapłonu.

Raport UOKiK - pełna lista skontrolowanych stacji paliw - PDF

„Ochrzczone” paliwo może zatkać dysze

UOKiK podsumowując 10 miesięcy swoich badań wskazał, że jednym z najczęstszych nieprawidłowości była niewłaściwa odporność na utlenianie się oleju napędowego. - Co może doprowadzić do zwiększenia zużycia paliwa i zatykania dysz wtryskiwaczy – tłumaczą specjaliści z portalu motoryzacyjnego.

Równie często powtarzającym się problemem oleju napędowego był również nieodpowiedni skład frakcyjny. Skutek? - W silniku powstaje nagar oraz niewłaściwa temperaturę zapłonu - zbyt niska powoduje spadek mocy jednostki napędowej – zaznaczają w motofakty.pl

W przypadku benzyny wśród nieprawidłowości wskazywano m.in. niewłaściwą prężność par, zbyt wysoka może unieruchomić silnik.

ZOBACZ CAŁĄ LISTA STACJI PALIW, W KTÓRYCH OD 16 STYCZNIA DO 31 PAŹDZIERNIKA 2017 ROKU WYKRYTO NIEPRAWIDŁOWOŚCI

CZYTAJ TAKŻE: DZIWNE PRAKTYKI NA STACJI. "ORLEN ZROBIŁ ZE MNIE ZŁODZIEJA"

Czytaj więcej