Czytasz: Tak ma wyglądać centrum przesiadkowe w Gliwicach

Tak ma wyglądać centrum przesiadkowe w Gliwicach

Budowa Centrum Przesiadkowego będzie jedną z największych i najważniejszych inwestycji w Gliwicach.

Miasto Gliwice złożyło wniosek umożliwiający zdobycie wielomilionowej dotacji z Unii Europejskiej na budowę Centrum Przesiadkowego. Chodzi o kwotę ok. 130 mln zł w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Rozstrzygnięcie konkursu i podpisanie umowy na dofinansowanie unijne zaplanowano na IV kwartał tego roku.

Jak poinformował na czwartkowej sesji Rady Miasta prezydent Gliwic Zygmunt Frankiewicz, podstawą złożonego 28 marca wniosku był projekt budowlany Centrum Przesiadkowego w Gliwicach, dokończony przez Mostostal Zabrze Biprohut. Projekt ma szansę na realizację w ramach Działania 4.5.1. Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014–2020.

Budowa Centrum Przesiadkowego będzie jedną z największych i najważniejszych inwestycji w Gliwicach. Jego powstanie obok zmodernizowanego dworca kolejowego wprowadzi nową jakość do krajobrazu centrum miasta.
Nowoczesne Centrum Przesiadkowe skupi wszystkie środki transportu miejskiego w jednym miejscu, podniesie standard obsługi i usprawni przemieszczanie się podróżnych. W ramach inwestycji powstanie m.in. nowy dworzec autobusowy z zadaszeniem wraz z budynkiem głównym, budynkiem pomocniczym i tunelem. Będzie to nowoczesny obiekt, zintegrowany z dworcem kolejowym systemem stacji autobusów miejskich, regionalnych i międzynarodowych, z parkingami dla samochodów i rowerów oraz zapleczem komercyjnym.

Ścisłe centrum Gliwic zyska nowe oblicze – w ramach inwestycji zostaną zmodernizowane i przebudowane sąsiednie ulice, a także ważny punkt naszego miasta, plac Piastów. Przewidziano przebudowę ul. Bohaterów Getta Warszawskiego wraz z odcinkiem ul. Zwycięstwa, placu Piastów i odcinka ul. Piwnej, ul. Składowej z fragmentem ul. Warszawskiej, ul. Okopowej, ul. Na Piasku i placu przed dworcem PKP oraz fragmentu ul. Tarnogórskiej. Na przedłużeniu ul. Udzieli zaplanowano ciąg dla pieszych i rowerów, łączący okolice ulic Kolberga i Tarnogórskiej z Centrum Przesiadkowym. Zaplanowano także ścieżkę rowerową łączącą trasę rowerową Centrum – Sośnica z drogami rowerowymi na terenie Centrum Przesiadkowego, wykonanie zadaszonych parkingów dla jednośladów oraz stacji wypożyczalni rowerów na terenie Centrum.

wiz. Mostostal Zabrze Biprohut