Czytasz: Serce, pyrlik, góry i jastrząb… Jastrzębie-Zdrój ma nowe logo

Serce, pyrlik, góry i jastrząb… Jastrzębie-Zdrój ma nowe logo

Jastrzębie-Zdrój stawia na nowy wizerunek.

Jastrzębie-Zdrój stawia na budowanie nowej silnej marki miasta. Główną inspiracją dla całego rebrandingu było bogate wizualnie dziedzictwo miasta. Nawiązuje do uzdrowiskowej historii miasta znanego z wody nasyconej różnymi minerałami. Odwołuje się także do długiej tradycji w górnictwie i przemyśle ciężkim.

- Wiem, że wszystko co nowe może budzić wątpliwości. Zachęcam do zapoznania się z nowym logiem i wspólnego budowania marki Jastrzębie -Zdrój - mówi prezydent Anna Hetman.

 

Nowe logo powstało po analizie klasycznego herbu i znaku miasta pojawiającego się na artykułach promocyjnych z początku ubiegłego wieku. Istnieje kilka elementów wizualnych, które budują nową tożsamość, niektóre z nich są oczywiste, niektóre ukryte. Sygnet przedstawia jastrzębia – ptaka, którego nazwę nosi miasto, unowocześnioną wersję żelazka i pyrlika, kroplę wody, kształt serca i dwie góry.

Żelazko i pyrlik jako tradycyjny symbol górnictwa ma być hołdem dla wszystkich górników, którzy kiedykolwiek żyli i pracowali w mieście. Sylwetka jastrzębia kryje w sobie zarys kropli, serca, gór z sosnami. Woda ma reprezentować witalność, istotę prawdy, przejrzystość oraz - nawiązując do uzdrowiskowej historii - narodziny miasta. Dwa trójkąty ukryte w ogonie ptaka odnoszą się do pierwszego logo miasta, jego lokalizacji i naturalnego otoczenia.

Nowa identyfikacja wizualna wykorzystuje dwa główne kolory: zielony - sosnę i złoto oraz dwa kolory wtórne: czerń –węgiel i biel. Wykorzystanie czerni jest zakorzenione w tradycjach górniczych, a biel odnosi się do okresu uzdrowiska i świeżej wody źródlanej. Logo nie zastępuje herbu, który jest najważniejszym symbolem miasta.

Za nowy system identyfikacji Jastrzębia-Zdroju odpowiada studio projektowe ZIIJN.

Czytaj więcej