Czytasz: Rośnie poważna konkurencja dla Lidla i Biedronki

Rośnie poważna konkurencja dla Lidla i Biedronki

Kojarzycie sieć handlową Dino? Jeśli tak, to miejcie się na baczności. Regionalna sieć może przebić popularnego Lidla oraz Biedronkę. Tempo sprzedaży w sklepie pozostawia konkurencję daleko w tyle.

Regionalne markety Dino powstały 19 lat temu na fundamencie polskiego kapitału. Od tamtego czasu trwa nieustający rozwój spółki. Pod koniec marca br. sieć regionalna posiadała 639 sklepów w małych i średnich miejscowościach położonych w dwunastu województwach w Polsce, w tym również w Śląskiem. Dino stało się jedną z najszybciej rozwijających się sieci supermarketów w kraju.

DINO: DEBIUT NA GIEŁDZIE

Dino zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w kwietniu i był to największy debiut na GPW od 2013 roku, który był wart ponad 1,6 mld złotych. Jak informował portal wiadomoscihandlowe.pl, nakłady inwestycyjne spółki Dino Polska za lata 2014-17 wyniosą łącznie ponad 1,348 mld zł, fundusze zostały lub zostaną przeznaczone głównie na rozwój sieci sklepów Dino. Firma planuje wydać w latach 2017-20 ok. 250 mln zł na inwestycje w infrastrukturę logistyczną oraz modernizację i budowę zakładów mięsnych.

STRATEGIA DINO - BUDOWA OD PODSTAW

Budowa nowych marketów prowadzona jest od podstaw w atrakcyjnych lokalizacjach. Jak wyjawia portalspożywczy.pl, strategia Grupy Dino zakłada kupno działek o powierzchni ok. 3000 m2 na terenach zamieszkiwanych przez ok. 2500 mieszkańców w promieniu ok. dwóch kilometrów oraz budowę własnych sklepów, przystosowanych do potrzeb klientów, według własnej specyfikacji, z których większość ma powierzchnię sali sprzedaży ok. 400 m2 i zapewnia 10-30 miejsc parkingowych.

Takie podejście pozwala Grupie Dino zachować pełną kontrolę nad standardami i jakością sieci - czytamy w prospekcie emisyjnym sieci Dino.        

LIDL I BIEDRONKA MOGĄ BYĆ ZAGROŻONE

Pod względem liczby sklepów Dino wyprzedziło już Lidla. Jak podaje Gazeta Prawna, do 2020 roku spółka chce mieć 1,2 tysiąca placówek, a docelowo 2,7 tys. Ponadto, wartość rynkowa sieci sklepów przebija Eurocash - właściciela Cash & Carry, Delikatesów Centrum, Lewiatan - o 100 milionów złotych. Zapowiada się prawdziwa ekspansja sieci Dino w Polsce.

Czy robicie zakupy w Dino?

Czytaj więcej