Czytasz: Poczta skontroluje pasażerów

Poczta skontroluje pasażerów

W ubiegłym roku rozpisano przetarg. Poczta zgłosiła najlepszą ofertę. Od połowy marca rozpocznie pracę na katowickim lotnisku.

Poczta Polska będzie kontrolowała pasażerów w Pyrzowicach

Przedsięwzięcie startuje dokładnie 16 marca. Przez najbliższe cztery lata pracownicy Poczty Polskiej będą dbać o bezpieczeństwo pasażerów z Katowic. Roczny kontrakt wyniesie 7,9 mln zł brutto.

Podpisali umowę

Cztery lata to ponad 31 mln zł. Za tą kwotę Poczta Polska zagwarantuje 100 operatorów kontrolujących bezpieczeństwo.

- Zmienia się firma, ale zasady kontroli i wszystkie obostrzenia wynikające z ustawy Prawo lotnicze i innych przepisów pozostają dokładnie takie same. Poza tym oni podlegają m.in. ścisłemu nadzorowi zarówno Straży Granicznej, Urzędu Lotnictwa Cywilnego, jak i naszemu. Proces zmiany powinien przebiec bez problemów; jesteśmy przygotowani – zaznaczył w rozmowie z PAP Piotr Adamczyk z zarządzającego katowickim lotniskiem Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego (GTL).

Co będą robić nowi pracownicy? Do ich zadań należeć będzie kontrolowanie bezpieczeństwa usług i ładunków oraz nadzorowanie odpraw pasażerów. Niezależnie od tego porozumienia lotnisko dysponuje kilkudziesięcioma pracownikami wewnętrznej straży ochrony lotniska, którzy odpowiadają za kontrolę bezpieczeństwa terenu portu lotniczego oraz kontrolę bezpieczeństwa pracowników i innych osób niebędących pasażerami oraz ładunków w poszczególnych strefach lotniska. Odprawę paszportową prowadzi Straż Graniczna. Zadania dotychczasowych służb nie zmienią się.

Byli najlepsi

Do grudniowego przetargu przystąpiły trzy firmy – ta, która obecnie dbała o pasażerów, firma Stekop z Warszawy oraz Poczta Polska. Najkorzystniejszą z ofert przedstawiła poczta. O wykonawcy oferty w 95 proc. decydowała cena, w 5 proc. – kryterium doświadczenia. Pierwsza zaproponowana przez pocztę kwota to 33,7 mln zł. Ostatecznie negocjacje stanęły przy 31,5 mln zł.

Czytaj więcej