Czytasz: Metro na Śląsku? Jest koncepcja, budowa potrwa 4,5 roku

Metro na Śląsku? Jest koncepcja, budowa potrwa 4,5 roku

Niemożliwe? A jednak. Chorzowskie zakłady produkcyjne już jutro pokażą plan na metro dla Śląska!

W Dublinie jeździ najdłuższy w historii tramwaj Citadis ich produkcji. W Indiach pokazali najmocniejszą w pełni elektryczną lokomotywę. Dla włoskiego NTV stworzyli pierwszy z pociągów dużych prędkości Pendolino. Chorzowski zakład produkcyjny Alstom, bo o nim właśnie mowa, na swoim koncie ma wiele sukcesów. Czy dołączy do nich metro na Śląsku?

Przeczytaj równieżMetro z Chorzowa do Rijadu

Śląskie metro w 4,5 roku

Koncepcję budowy takiego środka transportu Alstom przedstawić ma już w najbliższą środę. Spółka szczegółów wcześniej nie chce zdradzać. - Wzorem dla metra dla Śląska będzie metro, które stworzyliśmy dla Arabii Saudyjskiej - mówi Paulina Górska z biura prasowe Alstomu i zaznacza, że budowa konceptu, który zostanie przedstawiony już jutro, potrwać może 4,5 roku. - Propozycja będzie zatem do dość szybkiej realizacji – podkreśla przedstawicielka Alstrom.

Propozycje producenta taboru zbiegają się z planami Górnośląskiego Związku Metropolitarnego, który rozpoczyna właśnie prace nad stworzeniem kolei metropolitarnej. Kazimierz Karolczak, szef Metropolii przyznaje, że może być to kolej tradycyjna ale też metro lub monorail. - My, jako Metropolia, jesteśmy otwarci na dyskusję o wszystkich możliwych nowoczesnych rozwiązaniach - powiedział w rozmowie z portalsamorzadowy.pl Kazimierz Karolczak, szef Metropolii.

Marzenia marzeniami. Metropolia weźmie pod uwagę wszelkie argumenty

Marzenia wszystkich, którzy metro kojarzą tylko z transportem podziemnym, na Śląsku nie mają szans się ziścić. - Metro podziemne na Śląsku jest niemożliwe, ale są przykłady na świecie metra naziemnego - zaznacza Karolczak. Przyznaje, że sam lubi marzyć, bo marzenia napędzają ludzkość. Problem braku szybkiej komunikacji w regionie rozwiązać muszą jednak twarde argumenty.

- Pod uwagę weźmiemy wszelkie rozwiązania - także to, by partnerem budowy kolei metropolitarnej były Koleje Śląskie. Równie dobrze może się się okazać, że najlepszym rozwiązaniem będzie monorail, czyli budowana na słupach estakada dla szybkich pociągów. Zanim zapadną jakiekolwiek decyzje, potrzebne są dokumenty i prace koncepcyjne, by wybrać najlepsze rozwiązanie - zaznacza w portalu samorzadowym Karolczak.

 

Czytaj więcej