Czytasz: Katowice. Miasto turystyki biznesowej

Katowice. Miasto turystyki biznesowej

Prawie 800 tysięcy gości wydarzeń konferencyjnych i targowych przybyło do Katowic w 2016 roku. - Tysiące gości w Katowicach to realne zyski dla miasta - zapewnia Marcin Krupa.

Rok 2016 był kolejnym wyjątkowym okresem dla rozwoju miasta.Tak wynika z najnowszego raportu „Rynek turystyki biznesowej w Katowicach w 2016 roku”. W mieście pojawili się nowi inwestorzy z różnych sektorów gospodarki. Zwiększyła się liczba uczestników spotkań konferencyjnych i wydarzeń biznesowych. Jednym z kluczowych czynników sukcesu jest ogromny potencjał oddanego do użytku w 2015 r.  Międzynarodowego Centrum Kongresowego, w którym w 2016 roku zrealizowano 220 spotkań, konferencji i innych wydarzeń biznesowych, w których wzięło udział ponad 530 tysięcy osób.

 - Aż 762 tys. gości wydarzeń konferencyjnych i targowych przybyło do Katowic w 2016 r. To aż o 180 tys. więcej osób więcej niż w 2015 r. Oznacza to 31% wzrost. W tym roku w Katowicach odbędzie się prestiżowy WOMEX, czyli Targi Muzyki Świata, jesteśmy także najpoważniejszym kandydatem do organizacji Szczytu Klimatycznego ONZ w 2018 r. – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

W MCK w Katowicach zrealizowano największe wydarzenie biznesowe w Polsce - międzynarodowe targi gier komputerowych i oprogramowania Intel Extreme Masters (IEM). W ciągu trzech dni MCK odwiedziło ponad 114 tys. osób. Warto dodać, że w 2017 roku Intel Extreme Masters z powodu olbrzymiego zainteresowania trwał aż dwa weekendy i przyciągnął ponad 150 tys. gości.

ZOBACZ ZDJĘCIA Z INTEL EXTREME MASTERS 2017

Wśród najważniejszych imprez, które odbyły się w Katowicach warto wymienić także kolejną edycję Europejskiego Kongresu Gospodarczego - największej imprezy biznesowej Europy Centralnej.

ZOBACZ ZDJĘCIA Z OSTATNIEJ EDYCJI EKG

TURYSTYKA BIZNESOWA SZANSĄ NA ROZWÓJ MIASTA

W 2016 roku w Katowicach odbyło się łącznie 6 317 spotkań biznesowych. Średnie obłożenie pokoi hotelowych w katowickich obiektach  wyniosło około 65%, w porównaniu z rokiem 2015 to wzrost o 5%. W 2016 roku wydatki uczestników wydarzeń konferencyjnych poniesione przez nich w Katowicach wyniosły ponad 116 mln zł. 

– Za każdym razem podkreślamy, że tysiące gości w Katowicach to realne zyski dla miasta i naszych mieszkańców. Rozwija się zaplecze hotelowe i konferencyjne, zarabiają firmy cateringowe, restauratorzy, taksówkarze, czy lokalni sklepikarze. Przeciętnie uczestnik konferencji korzystający z noclegu „zostawia” w Katowicach 534 zł, a nie korzystający 161 zł. Co ważne, wiele osób, które przyjeżdżają do Katowic w celach biznesowych – chętnie tu wraca, aby np. z całą rodziną iść na koncert Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w jednej z najlepszych sal koncertowych świata, czy też wybrać się na jeden z katowickich festiwali znanych w całej Europie. To doskonała promocja Katowic – dodaje prezydent Krupa.

Turystyka biznesowa stała się istotnym produktem miasta, który oddziałuje na różne sfery życia gospodarczego i społecznego oraz jest istotnym elementem promocji Katowic zarówno na rynkach krajowych, jak i międzynarodowych.

Czytaj więcej