Czytasz: Downhill na końcu ścieżki rowerowej

Downhill na końcu ścieżki rowerowej

Urzędnicy tłumaczą bubla - “to koniec pewnego etapu”.

W Katowicach ruszyły wypożyczalnie rowerów

W piątek 14 kwietnia uroczyście otwarto sezon rowerowy. Wypożyczalnie jednośladów ruszyły z podwójną siłą. Do dyspozycji jest 244 rowerów dostępnych na 30 stacjach. Tyle rowerów miejskich nie ma żadne inne miasto z naszego województwa, a o to, żeby cykliści mieli optymalne warunki, postanowiły zadbać władze miasta.

– Bardzo się cieszę, że sprawdza się nasza strategia, by rowery pełniły w Katowicach funkcję zarówno rekreacyjną, jak i transportową. Pokazują to liczby - w zeszłym roku rowery wypożyczono u nas 38 tysięcy razy i aż 9 tysięcy mieszkańców miasta jest wpisanych do systemu –  mówił podczas piątkowej konferencji prasowej Marcin Krupa, prezydent Katowic.

W tym roku w Katowicach zostanie zmodernizowanych 40 kilometrów ścieżek rowerowych, czyli dwukrotnie więcej niż w 2016 roku. Na projekt rozbudowy sieci dróg rowerowych zostanie wydanych 16 mln złotych. Cel jest prosty - połączenie każdej katowickiej dzielnicy drogą rowerową z centrum. W 2017 roku powstanie ok. 11 kilometrów ścieżek. Będzie to kosztować 6 milionów złotych.

Nie od razu Rzym, znaczy ścieżkę zbudowano

Nowa droga rowerowa powstaje między innymi na osiedlu Witosa. Po zakończeniu prac do dyspozycji będzie ponad 600 metrów ścieżki dla rowerów. Droga połączy ulicy Obroki - Sławika - Rataja i włączy się w sieć dróg rowerowych prowadzących od ulicy Obroki do centrum Katowic oraz w kierunku osiedla Tysiąclecia i Parku Śląskiego. Na razie miejska inwestycja bardziej zaskakuje aniżeli cieszy. Ścieżka biegnąca wzdłuż ulicy Witosa na wysokości Osiedla Różanego wbrew nazwie osiedla nie jest usłana różami, ponieważ kończy się barierką, a za nią jest skarpa.

Budowa drogi rowerowej na osiedlu Witosa w Katowicach (Fotoedytor):

Ze względów logistycznych inwestycja została podzielona na etapy - tłumaczą urzędnicy. W pierwszej kolejności został wykonany środkowy odcinek drogi rowerowej o długości 225 metrów.

– Choć ta część całej drogi rowerowej została już ukończona, to miejsce to wciąż stanowi plac budowy. Prace powinny zakończyć się na przełomie kwietnia i maja. Ta część ścieżki rowerowej powstała w ramach kompleksowej budowy układu drogowego dla osiedla Różanego - wzdłuż drogi publicznej. W związku z tym obowiązywały tu inne procedury zamówienia. Prowadzimy prace, by jak najszybciej powstały skrajne odcinki tej drogi rowerowej – tłumaczy Ewa Biskupska, rzecznik Urzędu Miasta Katowice.

Drugim etapem ma być budowa odcinka łączącego ulice Sławka i Obroki o długości 267 metrów. Obecnie przygotowywany jest przetarg na ten odcinek. Do końca lipca planowane jest ukończenie prac. Koszt tego fragmentu szacowany jest na 432 tys. zł. W przypadku trzeciej części tej trasy, która ma biec na odcinku od ulicy Sławka do ulicy Rataja - Urząd Miasta Katowice prowadzi rozmowy z właściciele gruntów - prywatną firmą, która uprzednio kupiła ten pas terenu po Kolei Piaskowej. Po uregulowaniu spraw formalnych, przetarg oraz prace na tym 116-metrowym odcinku, których koszt szacowany jest na 165 tys. złotych, zajmą ok. trzech miesięcy.

TRASY ROWEROWE W KATOWICACH:

Stacje i ścieżki rowerowe w Katowicach,

Czytaj więcej