Uzależnienie od hazardu: GambleAware uruchamia kampanię „Bet Regret”
GambleAware ogłosiło uruchomienie swojej najnowszej kampanii na temat uzależnienia od hazardu – ” Bet Regret” – mającej na celu podniesienie świadomości społecznej w zakresie wyzwalania negatywnych zachowań impulsywnych związanych z zakładami bukmacherskimi.
W niedzielę 24 lutego rozpoczęła się kampania Bet Regret podczas transmitowanego przez Sky Sports meczu pomiędzy Manchesterem United a Liverpoolem , meczu, który miał zapewnić najwyższą widownię telewizyjną w sezonie piłkarskim Premier League 2018/19.
Bet Regret jest pierwszą kampanią GambleAware opracowaną pod kierunkiem londyńskiej agencji M & C Saatchi , która w 2018 roku została wyznaczona do kierowania nowym komunikacyjnym i kreatywnym kierunkiem działalności charytatywnej w zakresie bezpieczniejszego hazardu.
Główny komunikat GambleAware w kampanii społecznej Bet Regret, skierowany jest do publiczności szacowanej na 2,4 miliona mężczyzn w wieku 16-34 lat, którzy regularnie uprawiają sport.
GambleAware twierdzi, że kampania społeczna ma na celu skłonienie do autorefleksji klientów, w połączeniu z szerszym uznaniem znaków ostrzegawczych związanych z hazardem, które znajomi i rodzina powinni rozpoznać.
Mims Davies, Minister Sportu i Społeczeństwa Obywatelskiego Wielkiej Brytanii , powiedziała:
„Ta przełomowa wspólna kampania zmusi ludzi do zastanowienia się nad swoimi nawykami dotyczącymi zakładów, pomoże usunąć piętno uzależnienia od hazardu i da ludziom więcej odwagi, by powiedzieć, że potrzebują pomocy. Ważne jest, abyśmy skupili się zarówno na zapobieganiu, jak i na leczeniu, a ta kampania pomoże kształcić ludzi w rozpoznawaniu ryzykownych zabaw. Jestem zdeterminowany, aby zapewnić więcej pracy zespołowej, aby pomóc zmienić zachowania, aby zmniejszyć ryzyko związane z hazardem. „
W 2018 roku GambleAware utworzyło Radę ds. Bezpieczniejszej Gry , składającą się z przedstawicieli Public Health England, Departamentu Cyfrowego, Kultury, Mediów i Sportu, Uniwersyteckiego Centrum Badań Uzależnień w Londynie oraz GambleAware.
Badania i wkład zarządu oraz jego interesariuszy zostały wykorzystane do opracowania, zaprojektowania i realizacji kampanii, w oparciu o najlepsze praktyki w zakresie edukacji zdrowotnej.
Rada nadzorowała kampanię przez cały czas jej rozwoju. Profesor Sian Griffiths, Przewodniczący Rady Kampanii Bezpieczniej Gry Hazardowej GambleAware powiedział:
„Kampania Bet Regret polega na podnoszeniu świadomości na temat zachowań, które ludzie mogą nie zawsze uznawać za impulsywne lub ryzykowne, na przykład obstawianie przy pijaniu, znudzeniu lub gonieniu strat. Chcemy, aby ludzie identyfikowali się z kampanią, zdając sobie sprawę, że oni również mają te chwile z kopniakiem, kiedy obstawiają i zastanawiają się nad swoimi zachowaniami, zapobiegając w przyszłości przyszłym, nierozważnym zakładom, które często są drogą do szkody.”
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).