Śmierć DVD: Dlaczego sprzedaż spadła o ponad 86% w ciągu 13 lat
Sprzedaż płyt DVD spada od ponad dekady, a mnóstwo nowych usług przesyłania strumieniowego i zmiana sposobu, w jaki konsumenci oglądają filmy i programy telewizyjne, mogą być ostateczną przyczyną śmierci tej technologii. To samo można powiedzieć o płytach Blu-Ray
W szczytowym okresie sprzedaż płyt DVD osiągnęła 16,3 miliarda dolarów i stanowiła 64% amerykańskiego rynku wideo w USA. To był rok 2005. Obecnie sprzedaż DVD stanowi mniej niż 10% całego rynku, a całkowita sprzedaż osiągnęła 2,2 miliarda dolarów w 2018 roku.
Płyty Blu-Ray, które zawsze były nieco droższe niż DVD, wprowadzono na rynek w 2006 r. Co najwyżej sprzedaż Blu-Ray osiągnęła 2,37 mld USD w 2013 r., A następnie spadła do 1,8 mld USD w 2018 r. Prawdopodobnie sprzedaż Blu-Ray nieznacznie wpłynęła na spadek sprzedaży DVD, ale fakt, że sprzedaż DVD wciąż przewyższa sprzedaż Blu-Ray, pokazuje, że nie jest to prawdziwy winowajca.
Zamiast tego połączenie Wielkiej recesji, wzrostu liczby klientów kupujących kopie filmów na żądanie i cyfrowych oraz uruchomienie usług przesyłania strumieniowego spowodowało spadek sprzedaży DVD o ponad 86% w ciągu ostatnich 13 lat.
Spadek ten może się pogorszyć, gdy na rynek wejdzie więcej usług transmisji strumieniowej. Disney + , Peacock i HBO Max czy Apple TV +
Przed kryzysem gospodarczym nastąpił wielki boom sprzedaży DVD. W latach 2001-2005 klienci zrezygnowali z VHS i kupowali nie tylko nowe filmy po ich premierze, ale także starsze filmy, które były wydawane na DVD.
Jednak gdy klienci kupili wersje DVD tych filmów z biblioteki, ich wydatki na DVD zaczęły spadać. Tak więc po osiągnięciu najwyższej wartości 16,3 miliardów dolarów sprzedaży DVD w 2005 r. Nastąpił spadek o 3% w 2006 r. Ale w 2007 r. Sprzedaż płyt DVD wzrosła o około pół procent.
Prawdziwym punktem zwrotnym była Wielka Recesja. W latach 2007–2008 sprzedaż płyt DVD spadła o 26%, do 11,6 mld USD z 15,7 mld USD. Bruce Nash, założyciel i prezes Nash Information Services, powiedział, że konsumenci porzucili wydatki na DVD, ponieważ ich dochody do dyspozycji skurczyły się, rozpoczynając upadek branży DVD.
W tym samym okresie gwałtownie spadł także krajowy rynek wideo w USA. Po osiągnięciu maksimum 25,2 mld USD w 2005 r., Do końca 2008 r. Całkowita sprzedaż płyt DVD, Blu-Rays, wideo na żądanie i urządzeń cyfrowych spadła o 28% do 17,9 mld USD.
Spadek sprzedaży DVD spotęgował się w latach po ożywieniu gospodarki z powodu wzrostu liczby filmów na żądanie – wypożyczania i kupowania filmów za pośrednictwem abonamentów kablowych – a popularność cyfrowych plików do pobrania zaczęła rosnąć.
Konsumenci mogli wypożyczać filmy za jedyne 99 centów i kupować filmy za około 10 USD. Dla porównania ceny DVD wyniosły około 20 USD, a Blu-Rays były bliższe 25 USD. Wiele osób zdecydowało się na zakup cyfrowych filmów w czasach spowolnienia gospodarczego, ponieważ była to tańsza opcja.
„Zauważyliśmy, że rynek cyfrowy bardzo różni się od rynku fizycznego”, powiedział Michael Smith, profesor technologii informatycznych i marketingu w Heinz College i Tepper School of Business. „A kiedy ktoś przenosi się z rynku fizycznego na rynek cyfrowy, porusza się na wszystkich platformach. Po przejściu na technologię cyfrową nie wracają do DVD ”.
Gdy klienci przechodzili na technologię cyfrową, pojawiły się również usługi przesyłania strumieniowego. (Dane dotyczące modelu usługi subskrypcji są dostępne dopiero od 2011 r.)
„Najważniejsza zmiana polega na tym, że kiedy patrzysz na film, który chcesz obejrzeć, a może przegapiłeś go w kinach, 10–15 lat temu, możesz kupić DVD lub wypożyczyć w Blockbuster” – powiedział Nash. „Teraz mam HBO i [film] będzie na HBO za kilka miesięcy. Nie warto kupować DVD, aby je obejrzeć. Poczekam tylko chwilę.
Od 2011 r. Platformy takie jak Netflix , Hulu i HBO odnotowały wzrost sprzedaży o 1,231% do 12,9 mld USD. W międzyczasie sprzedaż DVD nadal spadała, spadając o ponad 67% w latach 2011-2018. źródło:CNBC
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).