Raport BetFan: Na kogo stawiali kibice? Podsumowanie sezonu Serie A 2019/2020
Analitycy legalnego bukmachera BETFAN, sprawdzili na jakie drużyny kibice stawiali w zakończonym właśnie sezonie włoskiej Serie A. Podobnie jak w przypadku polskiej Ekstraklasy i angielskiej Premier League, tak i tutaj fani idealnie wytypowali mistrza oraz najbardziej bramkostrzelną drużynę. Nie zabrakło jednak kategorii, w których przewidywania kibiców całkowicie rozjechały się z rzeczywistością.
Na boiskach Serie A kipiało od emocji. Brak kibiców na trybunach rekompensowała fenomenalna forma Atalanty Bergamo, która latem grała najprawdopodobniej najlepszy futbol w całej Europie. Do ostatniej chwili trwała także walka o utrzymanie i miejsce na ligowym podium. I choć fani włoskiej piłki nie mieli łatwego zadania prawidłowo przewidzieli np. to, że Juventus Turyn najczęściej będzie schodził z boiska jako zwycięzca. Na końcową wygraną drużyny Maurizio Sarriego stawiało 19,6% wszystkich graczy BETFAN. Dla porównania zwycięskie typy na Inter Mediolan stanowiły 16,4%, a na Napoli 10,1% z całej puli.
– Juve wydawało się „pewniakiem”, ale na koniec tytuł wygrało zaledwie jednym punktem. Atalanta i Lazio też miały niewielką stratę, dlatego sam nie mogę się już doczekać kolejnego sezonu. Jeśli dodatkowo na trybuny wrócą kibice, czeka nas prawdziwa piłkarska uczta – mówi Grzegorz Kiczko, dyrektor operacyjny BETFAN.
Fani wiedzieli, gdzie sypnie bramkami
Według kibiców w parze z wygranymi „Starej Damy” nie miały iść jednak bramki zdobywane na potęgę. Strzeleckiego festiwalu (co najmniej 2,5 gola na mecz) fani spodziewali się najczęściej w meczach z udziałem Atalanty Bergamo. I jak się później okazało – mieli rację. W spotkaniach niebiesko-czarnych padło rekordowe 146 goli, a sama Atalanta aż 98 razy trafiała do siatki rywali.
Tak dobrego wyczucia kibice nie mieli już w zakładach na remisy, gdzie najczęściej (8% wszystkich typów) wskazywali na Inter Mediolan, a w dalszej kolejności na Milan i Lazio. Żadna z tych drużyn nie znalazła się w TOP3 najczęściej remisujących zespołów w Serie A.
Przewidywalny jak Juventus i niepewny jak Inter
Równa forma z pierwszej i środkowej części sezonu sprawiła, że Juventus Turyn zakończył sezon jako najbardziej przewidywalna drużyna w lidze, tzn. taka której wyniki najczęściej pokrywały się z typami graczy (23,1% zwycięskich zakładów stanowiły typy na mecze Juventusu). Najmniej przewidywalny okazał się z kolei Inter Mediolan, który pod koniec sezonu potrafił przegrać z przeciętną Sampdorią, Parmą czy Bologną, a kilka kolejek później wygrywał z silnym Napoli i będącą w szczytowej formie Atalantą.
Podobnie jak w innych ligach jednym z najtrudniejszych typów dla kibiców okazały się czerwone kartki. Fani Serie A spodziewali się, że zawodnicy najczęściej będą „wylatywać” z boiska podczas spotkań Interu, Milanu i Lazio. Pod koniec sezonu żadna z tych drużyn nie znalazła się jednak w ostatniej trójce klasyfikacji Fair Play, którą zamknęły FC Genoa, FC Bologna i AS Roma.
BETFAN to legalny polski bukmacher. Hazard wiąże się z ryzykiem. Gra u nielicencjonowanych podmiotów jest niezgodna z prawem.
BETFAN proponuje miesięcznie ponad 1,5 mln różnych zakładów. Zgodnie z hasłem przewodnim marki: „Nie grasz, nie wygrasz!” chce tworzyć jak najlepsze warunki, by przyciągnąć na swoją platformę betfan.pl także osoby niekorzystające dotychczas z zakładów do obstawiania wybranych przez siebie zdarzeń. BEFTAN stawia na innowacyjne podejście marketingowe. Obok możliwości obstawiania wyników sportowych, na żywo i esportowych, jako jedyny w Polsce oferuje szeroki zakres zakładów na rozrywkę, obejmujących tematy okołosportowe, a także z obszaru mediów, polityki, show-biznesu, ekonomii czy nawet pogody. Jesienią 2019 r. twarzą marki BETFAN został Mariusz Pudzianowski. Jednocześnie ten legalny bukmacher objął sponsoringiem tytularnym należącego do Pudziana konia. Ogier o imieniu Betfan stał się też live brand hero marki. BETFAN za swoje niestandardowe działania otrzymał nagrody Dyrektora Marketingu Roku 2019, oraz Debiut Roku i Kampania Marketingowa Roku 2019 w Plebiscycie Polish Gaming Aces.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).