Pomysłowy złodziej udający manekina okradał galerie handlowe
Mężczyzna w Warszawie udawał manekina z torebką w ręku, na tle witryny sklepowej w galerii handlowych, aby pozostać tam niezauważony po zamknięciu sklepów. Dzięki temu mógł dokonywać kradzieży biżuterii, ubrań i innych przedmiotów, a nawet spożywał posiłki w zamkniętych barach. Teraz grozi mu kara nawet do 10 lat więzienia.
22-letni mężczyzna został zatrzymany przez policjantów ze śródmieścia Warszawy, którzy postawili mu zarzuty dotyczące serii włamań i kradzieży w galeriach handlowych. Jego nietypowa taktyka polegała na udawaniu manekina na wystawie sklepowej tuż przed zamknięciem galerii. W momencie, gdy pracownicy i klienci opuszczali galerię, mężczyzna wychodził z ukrycia i dokonywał kradzieży, włącznie z kradzieżą biżuterii.
W inny dzień, wykorzystując ten sam sposób, mężczyzna pozostał na noc w galerii, gdzie podjadał w jednym z barów. Następnie wymienił swoje ubrania na nowe, wślizgując się do sklepu pod stalową kurtyną. Po kolejnym głodzie, wrócił do baru na kolejny posiłek.
Jednak jego szczęście w końcu opuściło go. Podczas jednej z prób kradzieży został zauważony i zatrzymany przez pracowników ochrony galerii, którzy natychmiast wezwali na miejsce policję. Po aresztowaniu mężczyzny, okazało się, że ma on także na swoim koncie kradzieże i włamania w innej galerii, gdzie po zamknięciu sklepu zabrał z kilku kas pieniądze z utargu i próbował ukraść inne przedmioty.
Mężczyźnie postawiono zarzuty dotyczące włamań i kradzieży. Kodeks karny przewiduje za te przestępstwa karę pozbawienia wolności nawet do 10 lat. Na wniosek prokuratury, sąd zdecydował o tymczasowym aresztowaniu 22-latka na 3 miesiące.
Tym nietypowym zdarzeniem i niecodzienną taktyką złodzieja zainteresowały się lokalne władze. To tylko kolejny przykład, że kreatywność i wyjątkowe pomysły przestępców nie zawsze prowadzą do sukcesu, a przestępstwa wciąż pozostają przestępstwami.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).