Polacy chętnie korzystają z zakładów bukmacherskich
Rynek bukmacherski w Polsce ma się bardzo dobrze. Największe zakłady bukmacherskie – STS Zakłady Bukmacherskie oraz Fortuna Zakłady Bukmacherskie – mają swoje miejsce wśród najbardziej rozpoznawalnych sponsorów piłki nożnej, najczęściej obstawianej dyscypliny i jednocześnie najpopularniejszej dyscypliny sportu w naszym kraju. Fortuna w tym roku podpisała również umowę o współpracy z organizacją KSW. Wcześniej największe polska marka MMA działała wspólnie z STS.
Zakładami bukmacherskimi najbardziej zainteresowani są mężczyźni w wieku 25-34 lat – wynika z raportu ARC Rynek i Opinia.
Zakłady bukmacherskie, zarówno w wersji stacjonarnej jak i online’owej, to po Lotto i loteriach najpopularniejsza forma gier hazardowych w Polsce, głównie wśród mężczyzn w wieku 25-34 lat. 13% z nich obstawia zakłady online, a 10% w punktach stacjonarnych.
Zdecydowanie najbardziej znani i wybierani wśród bukmacherów są dwaj gracze: STS Zakłady Bukmacherskie oraz Fortuna Zakłady Bukmacherskie.
Najczęściej wybierani bukmacherzy w Polsce:
Bukmacher | Popularność | |
1 | STS | 52% |
2 | Fortuna | 51% |
3 | Totolotek | 22% |
4 | forBET | 17% |
5 | Betclic | 16% |
6 | LVBet | 14% |
7 | eToto | 14% |
8 | eWinner | 9% |
9 | Betfan | 8% |
10 | SuperBet | 5% |
11 | BETx | 5% |
Najczęściej obstawianą dyscypliną sportową jest piłka nożna. Na drugim miejscu znajduje się siatkówka, którą obstawiana jest jednak znacznie rzadziej. Sporty walki nie znalazły się w pierwszej dziesiątce zestawienia.
Najczęściej obstawiane dyscypliny sportowe:
Dyscyplina | Procent | |
1 | piłka nożna | 81% |
2 | siatkówka | 35% |
3 | koszykówka | 31% |
4 | piłka ręczna | 25% |
5 | skoki narciarskie | 24% |
6 | tenis ziemny | 24% |
7 | hokej na lodzie | 21% |
8 | żużel | 16% |
9 | tenis stołowy | 11% |
10 | Formuła 1 | 11% |
Badanie nt. bukmacherów zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI na panelu ePanel.pl w czerwcu, próba N=1021. W badaniu wzięli udział Polacy wieku 18-65 lat, próba była reprezentatywna ze względu na wiek, wykształcenie, region zamieszkania i wielkość miejscowości.
Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. Badanie Sponsoring Monitor 2019 było realizowane w trybie ciągłym w ramach comiesięcznych fal metodą ankiet internetowych (CAWI). Badanie CATI (N=1507) zostało zrealizowane w trzech falach: maj, wrzesień i grudzień 2019 r. Badanie CAWI (N=3671): było realizowane w trybie ciągłym w ramach comiesięcznych fal. Struktura próby odzwierciedla strukturę populacji Polski ze względu na: płeć, wiek, województwo i wielkość miejscowości zamieszkania.
źródło: ARC Rynek i Opinia
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).