Silesion.PL

serwis informacyjny

Polacy chętnie korzystają z zakładów bukmacherskich

Rynek bukmacherski w Polsce ma się bardzo dobrze. Największe zakłady bukmacherskie – STS Zakłady Bukmacherskie oraz Fortuna Zakłady Bukmacherskie – mają swoje miejsce wśród najbardziej rozpoznawalnych sponsorów piłki nożnej, najczęściej obstawianej dyscypliny i jednocześnie najpopularniejszej dyscypliny sportu w naszym kraju. Fortuna w tym roku podpisała również umowę o współpracy z organizacją KSW. Wcześniej największe polska marka MMA działała wspólnie z STS.

Zakładami bukmacherskimi najbardziej zainteresowani są mężczyźni w wieku 25-34 lat – wynika z raportu ARC Rynek i Opinia.

Zakłady bukmacherskie, zarówno w wersji stacjonarnej jak i online’owej, to po Lotto i loteriach najpopularniejsza forma gier hazardowych w Polsce, głównie wśród mężczyzn w wieku 25-34 lat. 13% z nich obstawia zakłady online, a 10% w punktach stacjonarnych.

Zdecydowanie najbardziej znani i wybierani wśród bukmacherów są dwaj gracze: STS Zakłady Bukmacherskie oraz Fortuna Zakłady Bukmacherskie.

Najczęściej wybierani bukmacherzy w Polsce:

BukmacherPopularność
1STS52%
2Fortuna51%
3Totolotek22%
4forBET17%
5Betclic16%
6LVBet14%
7eToto14%
8eWinner9%
9Betfan8%
10SuperBet5%
11BETx5%

Najczęściej obstawianą dyscypliną sportową jest piłka nożna. Na drugim miejscu znajduje się siatkówka, którą obstawiana jest jednak znacznie rzadziej. Sporty walki nie znalazły się w pierwszej dziesiątce zestawienia.

Najczęściej obstawiane dyscypliny sportowe:

DyscyplinaProcent
1piłka nożna81%
2siatkówka35%
3koszykówka31%
4piłka ręczna25%
5skoki narciarskie24%
6tenis ziemny24%
7hokej na lodzie21%
8żużel16%
9tenis stołowy11%
10Formuła 111%

Badanie nt. bukmacherów zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI na panelu ePanel.pl w czerwcu, próba N=1021. W badaniu wzięli udział Polacy wieku 18-65 lat, próba była reprezentatywna ze względu na wiek, wykształcenie, region zamieszkania i wielkość miejscowości.

Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach.  Badanie Sponsoring Monitor 2019 było realizowane w trybie ciągłym w ramach comiesięcznych fal metodą ankiet internetowych (CAWI). Badanie CATI (N=1507) zostało zrealizowane w trzech falach: maj, wrzesień i grudzień 2019 r. Badanie CAWI (N=3671): było realizowane w trybie ciągłym w ramach comiesięcznych fal.  Struktura próby odzwierciedla strukturę populacji Polski ze względu na: płeć, wiek, województwo i wielkość miejscowości zamieszkania.

źródło: ARC Rynek i Opinia

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024