Na żart Paddy Power z koszulkami Huddersfield Town nabrali się wszyscy #SaveOurShirt
Kilka dni temu klub Huddersfield Town, do którego wypozyczony został Kamila Grabary, poinformował o wypuszczeniu serii koszulek na zbliżający się sezon 2019/2020.
Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie ogromna reklama bukmachera, która zajęła większą część piłkarskiej koszulki popularnych “Terrierów”.
⚽️ Here’s the new home kit that #htafc will wear in this evening’s pre-season game against @officiallydale.
🛒 The kit goes on sale at @htafcmegastore this coming Saturday, 20 July 2019. pic.twitter.com/VZA2OKoXMl
— Huddersfield Town (@htafc) 17 lipca 2019
Oprócz ogromnego sprzeciwu fanów, swoją dezaprobatę wyraziła także angielska federacja piłki nożnej Football Association. FA przypomniało, że logo sponsora może być umieszczone wyłącznie na środku trykotu, to dodatkowo nie mogą one przekraczać 250 cm kwadratowych powierzchni koszulki.
Before people get too outraged about the dreadful Huddersfield Town kit circulating on social media this morning, it’s a wind up people! Another PR stunt by a well known bookmaker. FA regulations limit sponsors to 250cm2 + the centre of the shirt pic.twitter.com/TqYaR3ORwI
— James Corbett (@james_corbett) 17 lipca 2019
Czyżby bukmacher popełnił wielki błąd, zarazem łamiąc regulamin Football Association? Nic z tych rzeczy. Nie pierwszy (i z pewnością nie ostani) bukmacher Paddy zażartował sobie z wszystkich, przy okazji dbając o darmową reklamę.
W piątek Huddersfield Town zaprezentował prawidzwe, wyprodukowane przez Umbro komplety piłkarskich strojów…pozbawionych jakichkolwiek reklam.
Akcja ze strojami Huddersfield jest częścią kampanii #SaveOurShirt, prowadzonej przez Paddy Power, która ma spowodować, że koszulki piłkarskie wrócą w ręce kibiców, a nie sponsorów. W ramach kampanii Paddy Power zrzeka się miejsca na reklamę na koszulkach, jakie przysługuje firmie jako sponsorowi tytularnemu klubu.
Jesteśmy dumni, że współpracujemy z Huddersfield Town w sezonie 2019/20 jako główny sponsor klubu, ale rozumiemy, że koszula jest rzeczą świętą, która należy do fanów. – Paddy Power – W Paddy Power znamy swoje miejsce i nie jest one na twojej koszulce. To nie znaczy, że nie kochamy i nie chcemy angażować się w piłkę nożną. Chodzi tylko o uszanowanie tego, że niektóre rzeczy są święte – nawet jeśli kluby i inni sponsorzy widzą to w inny sposób. Zadzwoń do swojego klubu i / lub ich sponsorów i poproś ich o zmianę. Czy to dzisiaj, jutro czy w przyszłym sezonie. Powiedz im, aby dołączyli do nas, dołączyli do kampanii Save Our Shirt
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).