Silesion.PL

serwis informacyjny

Kultowe Legendy FSO PRL-u. Modele w skali 1:43 od De Agostini

Kolejna kolekcja De Agostini skierowana jest do miłośników motoryzacji okresu PRL-u. Kolekcja modeli zawiera kilkadziesiąt aut produkowanych w FSO podczas 60 lat istnienia fabryki. Wydanie przedstawiają także konstrukcje prototypowe, po raz pierwszy wydane w kolekcjonerskiej skali 1:43.

ZeszytModel samochoduData wydania
1Warszawa 203P10.01.2022
2Ogar 1500 LS02.02.2022
3Syrena 104 F16.02.2022
4Fiat 125P kabriolet02.03.2022
5Polonez jamnik16.03.2022
6Warszawa 21030.03.2022
7Syrena Mikrobus13.04.2022
8FSO 1300 Coupe27.04.2022
9FSO Wars11.05.2022
10Polonez Pick-up25.05.2022
11FSO Polonez Cargo08.06.2022
12Stratopolonez22.06.2022
13Polonez MR’8306.07.2022
14Polski FIAT 125P MR’7320.07.2022
15Syrena Sport03.08.2022
16Polonez Coupe17.08.2022
17Polski Fiat 125p podwyższony sanitarka31.08.2022

Fabryka Samochodów Osobowych (FSO) to polskie przedsiębiorstwo przemysłu motoryzacyjnego produkujące samochody osobowe zlokalizowane w Warszawie w dzielnicy Praga-Północ na Pelcowiźnie zbudowane od podstaw na przełomie lat 40. i 50. XX wieku. W latach 1986–2003 w skład FSO wchodził Zakład Samochodów Dostawczych w Nysie.

Niezrealizowane projekty Fabryki Samochodów Osobowych FSO

  • FSO Syrena Mikrobus (1960),
  • FSO Syrena Sport (1960),
  • FSO Syrena 607 (1971),
  • FSO Syrena Laminat (1968),
  • FSO Warszawa 210 (1964),
  • FSO Syrena 110 (1965),
  • Polski Fiat 125p Coupé (1971),
  • FSO 1300 Coupé (1974),
  • Polski Fiat 125p Cabrio (1974),
  • Analog 1,2 (1982),
  • FSO Ogar (1977),
  • FSO Polonez Pickup 3-osiowy (1981),
  • FSO Polonez Sedan (1982),
  • FSO Polonez Long (1979),
  • FSO Wars (1985),
  • FSO Polonez Analog (1994).

*kolorem czerwonym zaznaczono dostępne lub zapowiedziane modele w kolekcji DeAgostini

Ciekawe daty z historii FSO:

1959: prezentacja projektu Syreny Mikrobus – jednego z pierwszych na świecie aut z nadwoziem typu van

1961: prezentacja projektu Syreny Laminat – następcy Syreny 104 oraz Syreny Kombi

W 1964 roku wprowadzono do produkcji następcę „garbatych” wersji, Warszawę 203/204 z nadwoziem typu sedan.

W roku 1964 opracowano następcę Warszawy: Warszawę 210. Model ten, gdyby nie uzyskano licencji na Polskiego Fiata 125p, zostałby wprowadzony do produkcji, jednak pozostał tylko prototypem. 

Rok 1974 przyniósł wdrożenie do oferty krótkiej serii modeli 1600 Monte Carlo oraz 1800 Akropolis, obydwa te modele posiadały silniki z samochodu Fiat 132. Zaprezentowano również 7 miejscowe limuzyny z nadwoziem otwartym oraz zamkniętym oraz prototyp z nadwoziem kabrio.

1977: prezentacja projektu FSO Ogar – auta sportowego

Wydania zagraniczne:

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

4.2 5 Głosowania
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
1 Komentarz
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze

Kolekcja wyłącznie dla pasjonatów. Nie każdemu spodobały się prototypy. Osobiście czekam na Poldka Pickupa.

1
0
Prosimy o komentarz.x