Silesion.PL

serwis informacyjny

Jak reklamować firmę by dotrzeć ze swoją ofertą do właściwych osób?

Sektor e-commerce w całej Europie Zachodniej wzrósł o 43 proc.1. Nowe postawy, oczekiwania i zachowania konsumentów przekładają się na zmienione wzorce zakupowe. Jak reklamować firmę, by dotrzeć od odpowiednich osób? Jakie narzędzia są skuteczne? Na początku należy zacząć od zdefiniowania potrzeb współczesnych klientów, a także sposobu konsumowania przez nich dóbr.

Firmy nadal poszukują alternatyw dla tradycyjnej reklamy. Ze względów ekologicznych, a także dużej zajętości nośników, część działań przenoszona jest do przestrzeni online.

Jak reklamować firmę w nowej rzeczywistości?

Rynek e-commerce w Europie Zachodniej notuje nawet 40-procentowe wzrosty. W Polsce rośnie natomiast nawet 12 proc. r/r. Co to oznacza dla firm? Powinny dobrać odpowiednie narzędzie reklamowe online, aby dotrzeć ze swoim przekazem do odpowiednich grup docelowych. Wydatki na reklamę w Internecie stanowią znaczącą część kosztów marketingowych, jakie ponoszą firmy.

Na ścieżce zakupowej ogromną rolę odgrywa siła rekomendacji. Nie jest to klasyczna reklama, ale wiarygodność opinii innych użytkowników jest kluczowa w procesie zakupowym – mówi Bartosz Zieliński, Dyrektor Zarządzający agencji PR Commplace. – Kolejnym kluczowym elementem są artykuły informacyjnie i wpisy blogowe. Klienci chętniej kupują produkty od marek, które są autentyczne i wiarygodne. Dlatego firmy powinny postawić na generowanie autentycznych treści, a także na budowanie interaktywnych stron internetowych.

Kluczem do sukcesu będzie gromadzeniu jak największej ilości danych własnych.Badanie zachowania obecnych klientów, a także prognozowanie.

D2C, czyli trend sprzedaży bez pośredników

Coraz większą popularnością cieszy się także trend Direct to Customer, czyli sprzedaż bez pośredników. To producent ma bezpośredni kontakt z klientem. Wybrane marki tworzą autorskie sklepy, które wyróżniają się na tle konkurencji. Z takich rozwiązań korzystają już m.in. giganci technologiczni. W jaki sposób sprzedawać w modelu D2C? Jednym „pośrednikiem” jest kanał komunikacji. Istotna jest dostępność marki w wielu miejscach na raz.

Płatne platformy i wideo

Badania wykazały, że dwóch na trzech widzów korzysta z płatnych usług wideo przez ponad pięć godzin tygodniowo. W 2026 r. jedna trzecia planuje oglądać więcej płatnych lub bezpłatnych usług przesyłania strumieniowego wideo2. Co to oznacza dla firm? Reklamowanie produktów i usług w obszarach CTV przestaje być opcjonalne, a zaczyna się stawać koniecznością.

Tym bardziej, że konsumenci – szczególnie ci z młodego pokolenia – wymagają od marek spersonalizowanych reklam. Przykładowo, aż 57% konsumentów jest bardziej lojalnych wobec marek, które zobowiązują się do niwelowania nierówności społecznych w swoich działania3.

Kupujący mają coraz większe wymagania. Każdego dnia oglądają setki reklam w social mediach czy telewizji. Przekaz treści płatnych musi być spersonalizowany i posiadać głębokie przesłanie. Klienci pytają, czy marka wspiera różnorodność i integrację zarówno publicznie, jak i oddolnie – mówi Bartosz Zieliński z Commplace. – Co więcej, firmy powinny zwracać szczególną uwagę na sposób komunikacji z młodym pokoleniem. Weryfikacja ich potrzeb jest dziś kluczowa.

Tworzenie lojalności w ramach pokolenia Z wymaga również autentyczności. Ponadto konsumenci chętniej kupują produkty firm, które są społecznie odpowiedzialne. Czy to oznacza, że tradycyjna reklama nie będzie skuteczna? Nie. Powinna jednak nieść za sobą odpowiedni przekaz, a nie jedynie informować o produkcie w „klasyczny” sposób.

1. State of Consumer Technology and Durables report

2. https://www.criteo.com/blog/the-year-of-acceleration-advertising-predictions-for-2022/

3. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/be/Documents/consulting/Global-Marketing-Trends.pdf

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

5 1 Głosowanie
Ocena artykułu
1 Komentarz
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze

Ja jednak skupiłam się na tym na czym się znam a takie promocje zlecam osobom z zewnątrz, kontakty mam z targów remadays z nadarzyna. Teraz też będą, jak ktoś potrzebuje warto