5 powodów, dlaczego warto skorzystać z kampanii na YouTubie
Współcześnie zdecydowanie opłaca się inwestować w reklamy publikowane na social mediach i popularnych internetowych platformach. Zastanawiasz się, jak zwiększyć rozpoznawalność swojej marki? Przedstawiamy 5 powodów, dlaczego warto skorzystać z kampanii na YouTubie!
1. Ogromna baza odbiorców
YouTube jest drugim najpopularniejszym serwisem na świecie. Co ciekawe, jest również drugą najczęściej wykorzystywaną wyszukiwarką treści. W Polsce z tej strony korzysta ponad 30 milionów osób w różnym wieku. Z tego względu jest to doskonałe miejsce do publikowania treści reklamowych – można na nim łatwo dotrzeć do potencjalnych klientów, w tym nawet tych, którzy niekoniecznie zaliczają się do grupy docelowej.
2. Precyzyjne targetowanie grupy docelowej
Reklamy na YouTubie mogą być wyświetlanie konkretnym grupom odbiorców. Jest możliwe dzięki temu, że da się dookreślić m.in.: lokalizację, dane demograficzne (np. wiek, płeć), tematykę oglądanych filmów, zainteresowania czy słowa kluczowe. W dodatkowo płatnym wariancie można także wskazać konkretne kanały czy filmy, na których reklamy będą się pojawiać. W ten sposób dotrą do osób, które rzeczywiście mogą być nimi zainteresowane.
3. Możliwość zdobycia cennych informacji o odbiorcach
Odbiór reklamy na YouTubie da się na bieżąco śledzić, ponieważ uzyskuje się dostęp do narzędzi analitycznych. Pozwala to nie tylko odpowiednio dostosować strategię marketingową, ale też pomaga zdobyć cenne informacje o odbiorcach. Może się okazać, że np. grupa docelowa jest szersza niż się pierwotnie zakładało, potencjalni klienci głównie oglądają reklamy na urządzeniach mobilnych czy najwięcej wyświetleń zdobywa się w godzinach wieczornych. Na podstawie wniosków wyciągniętych z takich obserwacji da się jeszcze lepiej poprowadzić kampanię reklamową.
4. Stosunkowo nieduże koszty
Kampania reklamowa na YouTubie jest wyjątkowo rentownym przedsięwzięciem. Średni koszt obejrzenia reklamy TrueView In-Stream wynosi zaledwie kilka groszy. Przy czym opłata jest naliczana tylko wtedy, gdy odbiorca obejrzy całe nagranie. Nawet jeśli chce się zainwestować w bardziej zawężone kierowanie czy inne dodatkowe opcje, nadal zapłaci się o wiele mniej niż np. za emisję spotu reklamowego w telewizji.
5. Zwiększenie rozpoznawalności marki
Przede wszystkim kampania reklamowa na YouTubie przyczynia się do zwiększenia rozpoznawalności marki. Do tego może mieć świetny wpływ na jej wizerunek. Opcja ta jest więc idealna dla wszystkich twórców i przedsiębiorców, którzy chcą być bardziej widoczni w Internecie.
Podsumowanie
Kampania reklamowana na YouTubie to świetna metoda promocji swojej marki w Sieci. To skuteczny i wyjątkowo opłacalny sposób na zwiększenie rozpoznawalności, który przy okazji pomaga lepiej poznać swoich odbiorców. Przy jej tworzeniu warto skorzystać ze wsparcia specjalistów, ponieważ mogą pomóc osiągnąć najlepsze efekty w najkrótszym czasie. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na: https://fabrykamarketingu.pl/kampanie-youtube/.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).