Wzrasta liczba rodziców którzy nie chcą szczepić dzieci
Rośnie liczba dzieci chorujących na odrę i krztusiec, poważne choroby zakaźne. Lekarze alarmują, że jest to skutek kampanii antyszczepionkowej, w wyniku której coraz więcej rodziców nie decyduje się na szczepienie swoich dzieci. Tymczasem szczepienia są jedynym sposobem na ochronę przed poważnymi chorobami!
W ramach programu zdrowotnego “Zdrowie, Mama i Ja” miasto finansuje szczepienia przeciwko pneumokokom wśród najmłodszych dzieci w wieku od 2 do 3 lat od ponad 5 lat. Dzięki temu programowi do tej pory zaszczepiono 23 tysiące 300 maluchów. Warto jednak pamiętać, że szczepienia powinny podlegać nie tylko dzieci, ale także dorośli, dzięki czemu nie stanowią zagrożenia dla tych osób, które z różnych powodów nie mogą być zaszczepione, np. dla zbyt małych niemowląt.
Krztusiec to ostra choroba zakaźna układu oddechowego, charakteryzująca się nawracającymi napadami kaszlu i przedłużającą się dusznością, wywoływana przez pałeczkę krztuśca (Bordetella pertussis). Przed wprowadzeniem obowiązkowych szczepień, krztusiec był dość częstą chorobą, niejednokrotnie powodującą śmierć. Obecnie w Polsce liczba zachorowań na krztusiec utrzymuje się na poziomie kilku tysięcy. Aby zapobiegać tej chorobie, w Polsce stosuje się szczepienia szczepionkami skojarzonymi Di-Per-Te, które służą także do ochrony przed błonicą i tężcem.
Odra (łac. morbilli) to jedna z najbardziej zaraźliwych chorób zakaźnych wieku dziecięcego, wywoływana przez należący do rodziny paramyksowirusów wirus odry. Zakażenie dochodzi drogą kropelkową. Odra jest odpowiedzialna corocznie za ponad 40 milionów zakażeń i miliony zgonów na całym świecie, głównie w biednych krajach o słabo rozwiniętym systemie opieki zdrowotnej. Jednak dzięki szczepieniom MMR częstość występowania odry i śmiertelności na tę chorobę znacznie zmalała.
Europa od kilku lat boryka się z problemem ospy. Najgorszy był rok 2013, kiedy zanotowano 10 tysięcy przypadków. W latach 2014-2015 liczba zachorowań wyniosła ponad 4 tysiące (głównie w Niemczech), a w 2016 roku było to ponad 1800 przypadków
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).