Wystartował Jarmark Bożonarodzeniowy w Katowicach
W piątek 18 listopada 2022 rusza katowicki Jarmark Bożonarodzeniowy. Lodowisko czeka na pierwszych gości, a na placu przed teatrem stoi już konstrukcja młyńskiego koła. Przypomnijmy, że w tym roku będzie dostępny do 8 stycznia.
– 80 budek już stoi na katowickim Rynku, a przy ul. Mickiewicza gotowe jest lodowisko. W przestrzeni Rynku pojawiły się też świąteczne ozdoby. Wszystko jest dopięte na ostatni guzik, więc możemy ogłosić, że tegoroczna edycja Jarmarku Bożonarodzeniowego ruszyła! – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. – Gorąco zapraszam mieszkańców naszego miasta i okolic do odwiedzenia jarmarku. Będzie to okazja, by poczuć klimat zbliżających się świąt. Na płycie Rynku stoi już świąteczne drzewko – to 14-metrowy świerk, który przyjechał do nas z Orzesza. Uroczyste uruchomienie światełek na choince odbędzie się na początku grudnia – dodaje prezydent.
Na jarmarkowych stoiskach zagoszczą unikatowe wyroby i najróżniejsze pyszności. Kupić można na przykład bombki szklane z częstochowskiej manufaktury, a także ceramiczne kwiatki, bombki i grzybki z węgierskiej manufaktury z Budapesztu. Nie obejdzie się również bez pyszności – na stoiskach znajdziemy m.in. podpłomyki alzackie, owoce w czekoladzie, langosze, churrosy, kurtosze, orzeszki prażone, pieczone kartofle, bigos z dziczyzny, pierogi, żurek, fasolkę, bogracz, barszcz czerwony, pajdę ze smalcem, herbatę zimową, nalewki śląskie, wina Bio, likiery, poncze a także herbaty i kawy z całego świata.
– Pięć budek stanowiło będzie tak zwaną Strefę Ukraińską. Prowadzą je osoby, które dotychczas wystawiały swoją ofertę na jarmarku we Lwowie. Z racji tego, że ściśle współpracujemy ze Lwowem, w którym także trwa wojna zaprosiliśmy je do Katowic – mówi Ewa Lipka, zastępca naczelnika wydziału komunikacji społecznej.
W strefie tej można znaleźć takie rzeczy jak: ręcznie robiona biżuteria z koralików, ceramika, magnesy, skóry, ręcznie robione zabawki, szklane świeczniki, ozdoby choinkowe wykonane ze szkła.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).