Silesion.PL

serwis informacyjny

Większość aut ma jeden z czterech kolorów. Czarny najbardziej lubianym kolorem przez polskich kierowców

kolory aut

kolory aut

Święta Wielkanocne kojarzą się z różnorodnością kolorów, czego nie można powiedzieć o samochodach. Kolory aut stały się monochromatyczne. Jak wynika z danych AAA AUTO, większość samochodów używanych, które oferowane są na wtórnym rynku, ma cztery podstawowe kolory: biały, czarny, szary i srebrny.

Według AAA AUTO większość samochodów z drugiej ręki ma mało rzucające się w oczy kolory nadwozia. Dane z ostatnich lat wskazują na niesłabnące zainteresowanie kupujących czarnym i srebrnym, które otwierają zestawienie ulubionych kolorów aut Polaków. W pierwszej piątce najpopularniejszych kolorów znalazły się także szary, biały i niebieski.

Potwierdzają to dane zebrane w 2019 roku przez firmę BASF zajmującą się lakierami, z których wynika, że 39 proc. samochodów na świecie jest białych. Kolory czarny, szary i srebrny stanowią razem kolejne 39 proc. samochodów na drogach. Oznacza to, że prawie 80 proc. wszystkich pojazdów jest malowana lakierami achromatycznymi, a więc: białym, czarnym oraz wszystkimi stopniami szarości. Z kolei, najpopularniejszym kolorem chromatycznym jest niebieski — około 9 proc. samochodów jest w tym kolorze, a tylko 7 proc. aut jest pomalowanych na czerwono.

W dzisiejszych czasach wszystkie samochody wyglądają podobnie, co wynika z potrzeby zwiększenia ekonomiki zużycia paliwa, czy stale rosnącej listy funkcji i technologii bezpieczeństwa. Kolory aut także stały się jednolite. Producenci aut unikają ryzyka i decydują się na sprzedaż najpopularniejszych kolorów, ograniczając w ten sposób ogólną podaż nietypowych odcieni. Z kolei klienci nie chcą martwić się, że rzadko występujący kolor obniży wartość ich samochodu w sprzedaży na wtórnym rynku” – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Producenci powłok twierdzą jednak, że dzisiejsze kolory są bardziej zróżnicowane, niż pokazują statystyki. Biały to nie tylko biały, podobnie jak czarne, szare czy srebrne kolory nie są jednolite. Powłoki można modyfikować na wiele sposobów – dodając efekty, takie jak płatki metalu, kawałki szkła lub miki. Odcienie kolorów można również modyfikować – dodanie lekko niebieskawego odcienia do bieli wywołuje futurystyczny wygląd, a nieco żółtawa biel oznacza luksus.

TOP 10 kolorów aut sprzedanych w sieci autocentrów AAA AUTO w latach 2019-2022:


2019202020212022
Czarny20,0%19,4%20,6%20,4%
Srebrny19,8%19,3%16,6%14,6%
Szary16,3%16,1%16,9%17,8%
Biały10,9%10,7%10,9%11,3%
Niebieski10,8%12,4%13,5%13,5%
Czerwony6,4%6,7%7,0%7,2%
Brązowy4,5%4,7%4,3%4,5%
Beżowy3,1%3,0%3,0%3,6%
Złoty2,2%2,1%1,9%1,8%
Zielony2,0%1,9%1,6%1,7%

Według miesięcznego raportu AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w marcu 2022 roku w Polsce pojawiło się 231.824 samochody używane. O ile w lutym liczba aut w stosunku do stycznia 2022 roku wzrosła jedynie o 3.271 pojazdów, to w marcu rynek samochodów z drugiej ręki zwiększył sie aż o 33.705 aut. Mimo wyraźnie większej oferty, wzrosła także mediana ceny aut używanych z 23.000 złotych w lutym 2022 roku do 23.500 złotych w marcu br.

AAA Auto Piaseczno Branch
AAA Auto Piaseczno

Grupa AAA AUTO istnieje na rynku od 30 lat. Jest częścią grupy AURES Holdings należącej do brytyjsko-polskiego funduszu inwestycyjnego Abris Capital Partners. Od momentu rozpoczęcia działalności, Grupa AAA AUTO obsłużyła ponad 2.6 miliona klientów. W 2019 roku sprzedała 86.000 samochodów. Obecnie posiada kilkadziesiąt oddziałów, w tym w Polsce. Pod względem liczby sprzedanych samochodów AAA AUTO jest jednym z największych dealerów używanych samochodów w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2017 Grupa AAA AUTO zajęła 2. miejsce w European Business Awards 2016/2017. W Polsce Grupa AAA Auto funkcjonuje jako Autocentrum AAA AUTO Sp. z o.o.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024