TOP 10 najczęściej kupowanych produktów na stacjach paliw. O ile
podrożały?
Hot dog, kawa, batony a może woda mineralna? Co oprócz paliwa najczęściej kupujemy na stacjach benzynowych? O ile podrożały ulubione produkty kierowców w ciągu ostatniego roku? Na te pytania odpowiadają… paragony. Zobacz najnowsze badanie ekspertów aplikacji PanParagon, które obnaża całą prawdę o zwyczajach zakupowych polskich kierowców.
Ceny paliw to jeden z najgorętszych tematów 2022 roku. Pomimo ostatnich obniżek koszty za litr benzyny i oleju napędowego nadal utrzymują się na wysokim poziomie. Choć tankowanie jest głównym elementem zakupów na stacjach paliw, to jednak przy kasie często sięgamy po produkty, które podbijają nasze wydatki. Jaki jest paragonowy TOP 10 wśród kierowców będących w trasie?
– PanParagon to kompleksowa aplikacja zakupowa, której główną funkcją jest przechowywanie paragonów w telefonie. To z kolei daje nam spore możliwości analizy zachowań konsumenckich w oparciu o anonimowe dane dodane do systemu. Wraz z nadejściem wakacji i licznych podróży samochodowych sprawdziliśmy jakie są najczęściej kupowane produkty na stacjach paliw oraz jak zmieniła się ich cena rok do roku – komentuje Antonina Grzelak, z aplikacji PanParagon.
Co zatem pokazują wyniki badania?
Kawa, hot dog i w drogę
Pierwsze pozycje na paragonowej liście raczej nie są zaskoczeniem. Oprócz paliwa najczęściej kupowanym produktem na stacjach jest kawa, z czego kierowcy najchętniej wybierają caffe latte. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się hot dog. W tym przypadku najczęściej wybieranym dodatkiem jest kabanos. Co ciekawe, bardzo wysoko w paragonowym zestawieniu uplasowały się… papierosy.
Zajmują one trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych produktów na stacjach paliw. Poza podium, ale nadal wysoko w zakupowej hierarchii znalazły się takie artykuły spożywcze jak: batony, energetyki, napoje słodzone oraz burgery. TOP 10 zamykają rogale, bagietki oraz woda, która znalazła się na ostatnim miejscu w rankingu.
– Nasze zestawienie pokazuje czarno na białym, że na stacjach paliw stawiamy na produkty spożywcze dostępne „od ręki” oraz takie, które łatwo konsumować podczas jazdy. Nic w tym dziwnego: będąc w dłuższej trasie chcemy oszczędzać na czasie, by jak najszybciej dotrzeć do wyznaczonego celu. W wyborze produktów na stacjach paliw dużą rolę odgrywa także zmęczenie. Nie da się ukryć, że kawa, energetyki czy słodycze dostarczają energii i pobudzają organizm do działania. W tym przypadku aspekt zdrowego odżywiania niestety schodzi na dalszy plan – komentuje Antonina Grzelak, z aplikacji PanParagon.
Szczegółowe zestawienie przedstawia tabela poniżej.
Skoro znamy TOP 10 najczęściej kupowanych produktów na stacjach to warto sprawdzić o ile one podrożały w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Oszczędzamy czas, ale nie… pieniądze
Paragony kierowców nie pozostawiają żadnych złudzeń – za ulubione produkty na stacjach przyjdzie nam zapłacić więcej. O ile? Aby odpowiedzieć na to pytanie eksperci z aplikacji PanParagon wytypowali konkretne produkty z trzech kategorii będących najwyżej w rankingu najczęściej kupowanych produktów na stacjach paliw. Na tej podstawie porównane zostały średnie ceny z czerwca 2021 oraz czerwca 2022 roku. Różnica w kosztach rok do roku na jednym produkcie jest równie pokaźna jak w kontekście paliw?
– W przypadku kawy, za identyczną caffe latte w czerwcu tego roku przyszło nam zapłacić średnio o 1 zł więcej niż w roku poprzednim. Taka sama różnica cenowa widoczna była przy zakupie hot dogów z kabanosem, które w poprzednim roku kosztowały 5,99 zł, natomiast w tym roku 6,99 zł. Palacze kupujący papierosy na stacjach paliw również musieli liczyć się z wyższymi wydatkami wynoszącymi około 80 groszy na jednej paczce – komentuje Antonina Grzelak, z aplikacji PanParagon.
Szczegóły dotyczące cen poszczególnych produktów ujętych w badaniu można znaleźć na poniższej grafice.
Jak widać, na stacjach paliw ceny szybują nie tylko w przypadku benzyny czy oleju napędowego. Chcąc zaoszczędzić pieniądze warto zwracać uwagę nie tylko na koszty paliw, ale także na cennik produktów dodatkowych znajdujących się przy kasach. Niewielkie zmiany nawyków czy też lepsza organizacja może znacznie obniżyć wydatki związane z podróżowaniem samochodem.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).