Silesion.PL

serwis informacyjny

Taniej na rynku aut używanych – Barometr AAA Auto

fot. AAA AUTO

fot. AAA AUTO

W sierpniu było o 600 ofert mniej niż w lipcu

Według miesięcznego raportu AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w sierpniu 2022 roku w Polsce oferowano 208.655 aut z drugiej ręki. Oznacza to spadek jedynie o 600 pojazdów w stosunku do lipca br., w którym to miesiącu z rynku zniknęły aż 8.564 oferty aut używanych porównując do czerwca 2022 roku. W sierpniu mediana ceny samochodów używanych wyniosła 25.000 złotych, a więc jest niższa o 900 złotych niż w lipcu 2022 roku (25.900 złotych).

„Nieznaczny spadek cen w sierpniu na rynku aut używanych oraz dużo mniejszy spadek ofert niż w poprzednich miesiącach to przede wszystkim efekt wakacji, podczas których każdego roku maleje zainteresowanie zakupem aut na rynku wtórnym. Jesienią liczba ofert samochodów powinna wzrosnąć, zgodnie z cyklem życia rynku, a także powinna wzrosnąć sprzedaż, ponieważ część kupujących nie będzie chciała wstrzymywać decyzje zakupowe w obliczu wysokiej inflacji“ – powiedziała Karolina Topolova, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Najpopularniejszym modelem oferowanym na sprzedaż w sierpniu 2022 roku był Opel Astra – 6.080 samochodów w ofertach, na drugim miejscu znalazło się Audi A4 – 4.938 samochodów, a na trzecim BMW 3 – 4.838 samochodów. Największa liczba ofert prezentowała samochody z silnikami diesla – 98.051 aut, a na drugim miejscu z silinikami benzynowymi – 92.430 aut.

Mediana ceny samochodu używanego w sierpniu 2022 r: 25.000 PLN

Mediana przebiegu w sierpniu 2022 r: 185.000 km

Mediana rocznika produkcji w sierpniu 2022 r: 12,8 lat

Najwięcej ofert sprzedaży samochodów używanych w sierpniu 2022 roku pojawiło się w województwie mazowieckim – 38.864 ofert, a najmniej w województwie opolskim – 3.658 ofert. Najdroższe samochody oferowano w województwie mazowieckim (mediana ceny: 32.900 zł), a najtańsze w województwie kujawsko-pomorskim (19.900 zł).

Liczba ofert sprzedaży samochodów używanych w poszczególnych województwach wraz z medianą ceny, przebiegu i wieku w sierpniu 2022 r:

Województwo

Liczba ofert 08.2022
Mediana ceny (PLN)
Mediana przebiegu (km)
Mediana wieku (lat)
Mazowieckie38 86432 900171 42711,3
Śląskie24 05626 700168 81112,2
Wielkopolskie23 91126 000175 00011,9
Małopolskie18 00826 300178 00012,6
Dolnośląskie14 75922 000194 30013,7
Łódzkie13 24824 500184 63912,9
Pomorskie12 17025 500194 51712,9
Kujawsko-pomorskie9 92019 900199 00014,0
Lubelskie9 53120 900212 00014,4
Podkarpackie8 31723 400191 00013,6
Świętokrzyskie7 95722 700204 00013,9
Zachodniopomorskie7 62521 800197 91213,8
Warmińsko-mazurskie6 05020 900205 00014,1
Lubuskie5 43022 000190 00013,5
Podlaskie4 92323 000200 00013,8
Opolskie3 65824 500195 00013,1
niezidentyfikowane22820 961199 80014,0
Ogółem208 65525 000185 00012,8

Oferty sprzedaży najczęściej prezentowały samochody z silnikami diesla – 98.051, przed autami z silnikami benzynowymi – 92.430. W następnej kolejności znalazły się auta napędzane LPG (14.736), hybrydowe (2.554), elektryczne (811) oraz CNG (72).

10 modeli aut używanych najczęściej ogłaszanych do sprzedaży w Polsce w sierpniu 2022 roku:

Opel Astra
Audi A4
BMW 3
Volkswagen Golf
Volkswagen Passat
Ford Focus
BMW 5
Skoda Octavia
Opel Corsa
Audi A6

***

AAA AUTO istnieje na rynku od 30 lat. Jest częścią Grupy AURES Holdings należącej do brytyjsko-polskiego funduszu inwestycyjnego Abris Capital Partners. Grupa AURES Holdings jest największym dealerem samochodów używanych w Europie Środkowo-Wschodniej z ponad 90.000 samochodów sprzedawanych rocznie. Od momentu rozpoczęcia działalności, AAA AUTO obsłużyła ponad 2.6 miliona klientów. Obecnie posiada kilkadziesiąt oddziałów, w tym w Polsce. W 2017 Grupa AAA AUTO zajęła 2. miejsce w European Business Awards 2016/2017. W Polsce Grupa AAA AUTO funkcjonuje jako Autocentrum AAA AUTO Sp. z o.o.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

5 1 Głosowanie
Ocena artykułu

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Prosimy o komentarz.x