Silesion.PL

serwis informacyjny

Pracownicy są chętni dzielić się z uchodźcami nawet wielkanocną paczką od pracodawcy

Aż 74% uczestników badania Dailyfruits „Pomoc dla Ukrainy z perspektywy pracowników” zadeklarowało, że jeśli otrzyma w tym roku wielkanocną paczkę od pracodawcy, to przekaże ją na wsparcie uchodźców z Ukrainy. Co czwarty zapytany pracownik potwierdził, że rozważy taką możliwość.

Paczki upominkowe otrzymywane od pracodawcy z okazji świąt to w wielu organizacjach już tradycja praktykowana od lat. Nawet w pandemii część pracodawców zdecydowała się ją kontynuować, wysyłając pracownikom paczki świąteczne na home office. W tym roku, gdy większość firm pracuje w trybie hybrydowym lub powróciło już do pracy stacjonarnej, wielkanocne paczki upominkowe trafią zapewne do pracowników wielu firm w Polsce. Po kilkunastu miesiącach pracy zdalnej taka forma upominku to namacalny, realny benefit oraz alternatywa do voucherów, kart podarunkowych i wirtualnych prezentów. Świąteczna paczka to także wartościowy akcent podtrzymujący relacje na linii pracodawca – pracownik i miły gest ze strony firmy, pozytywnie postrzegany przez zatrudnionych.

Zbliżające się święta wielkanocne są dodatkowo dobrą okazją dla pracodawców, aby podziękować pracownikom w formie paczki upominkowej za zaangażowanie i wkład w rozwój firmy. Jak się jednak okazuje, co potwierdziło badanie Dailyfruits, dla ponad 70% zapytanych pracowników paczka upominkowa od pracodawcy może posłużyć w tym roku jako element niesienia pomocy uchodźcom z Ukrainy. Polacy po raz kolejny pokazują, że chcą i potrafią pomagać także korzystając z zasobów i możliwości oferowanych przez swoich pracodawców. Dlatego część pracodawców obserwując jak duża jest chęć pracujących Polaków do angażowania się w inicjatywy pomocowe na rzecz Ukrainy w miejscu pracy, uczestniczy w różnych projektach z obszaru CSR lub korzysta z dostępnych na rynku rozwiązań.

Analizując wnioski z naszego badania i otrzymując liczne zapytania od firm o możliwość realizacji paczek dla uchodźców, uruchomiliśmy projekt „Pomoc uchodźcom z Ukrainy”, który wpisuje się w ideę działań CSR. W ramach tego projektu firmy mogą wysłać przygotowane przez nas paczki żywnościowe m.in. do centrów pobytowych dla uchodźców czy wybranych instytucji i organizacji pomocowych. Pracownicy otrzymują specjalne kody na przygotowane paczki żywnościowe dla uchodźców, finansowane przez pracodawców i decydują gdzie chcą skierować pomoc. Z naszej strony zajmujemy się konfekcjonowaniem, pakowaniem i dystrybucją paczek. – mówi Jacek Kwiecień, dyrektor generalny Dailyfruits.

W obecnej stresowej sytuacji pomaganie może zarówno łączyć pracowników, jak również wzmacniać więzi na linii pracodawca – pracownicy, co zauważa co trzeci respondent badania „Pomoc dla Ukrainy z perspektywy pracowników”. Pracujący Polacy widzą wiele możliwości wsparcia dla Ukrainy, jakie mogą realizować ze swoimi współpracownikami i pracodawcami. Wśród skutecznych form pomocy wymieniają na przykład zorganizowanie w firmie zbiórki żywności, ubrań oraz artykułów medycznych i przekazanie ich do wskazanych punktów – 52% odpowiedzi czy zorganizowanie zbiórki wśród pracowników i podwojenie zebranej kwoty przez pracodawcę – 30% odpowiedzi.

Zdecydowana większość pracowników biorących udział w badaniu Dailyfruits chce, aby ich firma zaangażowała się w wsparcie dla Ukrainy. Według 48% respondentów pokazuje to, w jakim miejscu pracują, a 39% oświadcza, że jest to dla nich bardzo ważne.

Święta to szczególny czas, który jeszcze mocniej jednoczy ludzi wokół idei pomagania. W obecnej sytuacji, kiedy nasz kraj stał się miejscem ucieczki przed wojną dla setek tysięcy ludzi z Ukrainy, Polacy starają się im pomagać zarówno prywatnie, jak również korzystając z możliwości, jakie oferuje pracodawca. Pracownicy oczekują od firm, w których pracują zaangażowania się w pomoc uchodźcom i chętnie biorą udział w inicjatywach podejmowanych w tym zakresie przez swoich pracodawców. Nadchodzące święta wielkanocne mogą być także kolejnym, dobrym pretekstem, aby za pośrednictwem na przykład paczki żywnościowej, sfinansowanej przez pracodawcę, pracownicy mogli wesprzeć wybraną organizację pomocową niosącą pomoc uchodźcom z Ukrainy przebywającym w Polsce.

Badanie sondażowe „Pomoc dla Ukrainy z perspektywy pracowników” zostało zrealizowane przez Dailyfruits w formie ankiety online na próbie 327 respondentów w dniach 3-8.03.2022.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

5 1 Głosowanie
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Prosimy o komentarz.x