Piłka do siatkówki
Każda gra, gdzie używana jest piłka jest inna. Ma inne zasady i obyczaje. Odmienna jest też sama piłka. W każdym sporcie ma ona odmienną wagę oraz rozmiary. Jedno pozostaje to samo. Piłka w siatkówce, jak i w każdym sporcie musi być kształtu kulistego i składać się z powłoki wykonanej ze skóry.
To czy jest to skóra naturalna lub materiał syntetyczny pozostawione zostaje twórcy i regulują to przepisy danej dyscypliny sportowej. W siatkówce piłka może być jednolitych barw, ale równie dobrze może być mieszanką kolorów. W tej kwestii federacja jest bardzo elastyczna i nie wprowadza jakiś żelaznych zasad. Obwód piłki do siatkówki wynosi około 65 centymetrów a jej ciężar wynosi około 250 gram. Nie bez znaczenia jest też ciśnienie w samej piłce. Musi ono również spełniać zalecenia FIVB i mieć odpowiednią miarę. Nie trzeba chyba tłumaczyć, że komplet piłek przygotowanych na dane spotkanie musi być identyczny. O identycznych warunkach.
Wszystkie imprezy na szczeblu np. Ligi światowej, zaopatrywane są w piłki specjalnie dostarczone przez federację FIVB. Wszelakie inne piłki, aby mogły zostać użyte, muszą być zatwierdzone, a żeby tak się stało muszą przejść szereg badan i testów. Nie daje to absolutnie gwarancji powodzenia, ale warto przecież spróbować, zwłaszcza jeżeli ma się powody, aby to używać właśnie własnej piłki podczas zawodów. Jest to zachowanie zmotywowane np. tradycjami oraz kulturą, ale to naprawdę rzadkie przypadki.
Z reguły wszystkie imprezy rozgrywane są piłkami FIVB, gdyż są to bardzo dobre jakościowo piłki, ponadto są one bardzo wytrzymałe, lekkie a podczas lotu nie zmieniają toru, co daje zawodnikom lepszą koncentracje i przygotowanie do uderzenia lub obrony. Na zawodach nie gra się tanimi piłkami, gdyż byłby to śmiech. Na wyższych poziomach gry wszystko jest profesjonalne i buble nie zdarzają się praktycznie nigdy. Piłka wykonana z bardzo dobrego materiału, której używa się do gry podczas na przykład mistrzostw domyślamy się, że musi sporo kosztować. Jednak cena nie gra tam żadnej roli, liczy się jedynie jakość.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).