Silesion.PL

serwis informacyjny

Otwarto kolejny Punkt Cyfrowego Wsparcia Seniorów w Katowicach

Pierwsze Punkty Cyfrowego Wsparcia Seniorow

Pod koniec listopada ub.r. Katowice uruchomiły Punkty Cyfrowego Wsparcia Seniorów – miejsca, w których blisko 600 seniorów uczyło się obsługi smartfonów. 5 marca przy al. Korfantego 48 otwarty został stacjonarny Punkt Cyfrowego Wsparcia Seniorów, w którym będą odbywały się szkolenia z obsługi komputera oraz tabletu.

– W Katowicach mamy ok. 80 tys. osób, które weszły w okres jesieni życia. To bardzo duża grupa osób, która odgrywa ważną rolę w naszym społeczeństwie i uczestniczy w życiu miasta. Jednocześnie coraz więcej spraw załatwiamy on-line, najszybciej informacje przekazywane są przez Internet. Dlatego pod koniec ubiegłego roku wystartowaliśmy z projektem, który pomaga naszym seniorom w poruszaniu się w świecie nowoczesnych technologii – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. – Teraz, dzięki odpowiedniemu wyposażeniu Punktu przy al. Korfantego seniorzy będą mogli rozwijać swoje umiejętności również w zakresie obsługi komputerów i tabletów – dodaje prezydent, który przypomina, że w Katowicach działają także takie programy jak „Srebrny Telefon”, „Złota rączka dla seniora” czy „Srebrna Książka”.

Realizacja projektu jest prowadzona na zlecenie miasta Katowice przez Fundację Klub KONTRA, która gwarantuje trenerów posiadających doświadczenie w prowadzeniu szkoleń w obszarze IT. Punkt Cyfrowego Wsparcia dla Seniorów przy al. Korfantego 48 wyposażony jest w 8 stanowisk komputerowych, przy których seniorzy będą mogli zdobywać wiedzę z zakresu ich obsługi lub uzyskać poradę. Dodatkowo w punkcie dostępne są również tablety.

– Realizacja projektu wynika z potrzeb zgłaszanych nam przez katowickich seniorów, którzy chcą być na bieżąco z nowoczesną technologią. Miasto organizuje i jednocześnie finansuje zajęcia z obsługi smartfona, dlatego też seniorzy biorą w nich udział bezpłatnie – mówi Małgorzata Moryń-Trzęsimiech, naczelnik wydziału polityki społecznej. – Podobnie będzie to wyglądało w przypadku Punktu przy al. Korfantego. Dostosowanie lokalu oraz jego wyposażenie również zostały sfinansowane ze środków miasta Katowice – dodaje naczelnik.

Punkty Cyfrowego Wsparcia Seniorów to bezpłatne warsztaty z obsługi smartfona. W czasie trwających trzy godziny zajęć, przy kawie i ciastku seniorzy dowiadują się, m.in. jak obsługiwać smartfona, napisać SMS-a lub e-maila, wysłać zdjęcia do swoich bliskich, zaoszczędzić na zakupach on-line oraz poznają wiele innych przydatnych funkcjonalności. Dodatkowym walorem zajęć są małe grupy uczestników. Osoby, które nie mają swojego własnego smartfona, a chciałby się nauczyć obsługiwać nowoczesne telefony, bo na przykład zastanawiają się nad kupnem, nie muszą się martwić – na czas szkolenia organizatorzy zapewniają smartfony z systemem Android.

– Takie programy na pewno są potrzebne. Cieszymy się, że udostępniono nam to miejsce i mamy możliwość udziału w programie. Myślę, że każda z pań, która tutaj przyszła ma określony cel – chce się po prostu czegoś nauczyć, przede wszystkim samodzielności w poruszaniu się po cyfrowym świecie. Warto zawsze spotkać się z ludźmi, to otwiera umysł i poprawia samopoczucie – mówi pani Jolanta Prus z Koszutki, uczestniczka warsztatów.

Na szkolenia zapisać się można pod numerem telefonu: 666 668 434. W 2023 roku, w ramach projektu przeprowadzono 90 szkoleń, w 14 lokalizacjach m.in. Miejskich Domach Kultury, Dziennych Domach Pomocy Społecznej, Ministerstwie ds. Samotności, Katowickim Centrum Seniora czy też w Centrum Organizacji Pozarządowych. Natomiast 8 stycznia br. rozpoczął się kolejny etap realizacji projektu, który wiązał się z uruchomieniem kolejnych 6 punktów szkoleniowych. Do tej pory, udział w projekcie wzięło blisko 600 seniorów. Oprócz możliwości uczestnictwa w zajęciach każdy senior otrzymuje drukowany przewodnik, który krok po kroku instruuje jak obsługiwać smartfon. 

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024