Nowoczesna pracownia komputerowa za zwycięstwo w Esportowej Lidze Szkół w Katowicach
W lutym zawodnicy z kilkunastu szkół z Katowic rywalizowali w Esportowej Lidze Szkół. W rozgrywkach zwyciężyli uczniowie Technikum nr 2 Zespołu Szkół Ekonomicznych im. W. Korfantego przy ul. Raciborskiej 3, którzy dla swojej szkoły wywalczyli wyposażenie sali komputerowej o wartości prawie 100 000 zł. Organizatorami rozgrywek byli ESL FACEIT Group i miasto Katowice.
– Ściągnięcie do Katowic Intel® Extreme Masters stało się kamieniem milowym dla rozwoju naszego miasta. Legendarny Spodek co roku staje się globalną stolicą esportu, a Katowice jako gospodarz IEM są rozpoznawalną marką na świecie – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. – Jednak IEM to nie tylko turniej finałowy, ale również inne wydarzenia. Jednym z nich jest Esportowa Liga Szkół, której druga edycja odbyła się w tym roku. Wzięło w niej udział 148 drużyn, w skład których weszło łącznie 444 zawodników. To pokazuje jak popularny jest esport wśród młodzieży – dodaje prezydent.
Po cyklu turniejów kwalifikacyjnych do finałowej rozgrywki, która odbyła się 11 lutego podczas 12. edycji Intel® Extreme Masters o wygraną rywalizowali uczniowie:
• Technikum nr 2 Zespołu Szkół Ekonomicznych im. W. Korfantego,
• Śląskich Technicznych Zakładów Naukowych,
• Technikum nr 8 im. Obrońców Poczty Polskiej w Gdańsku oraz
• Szkoły Podstawowej nr 65 im. Gustawa Morcinka.
Najlepsi okazali się uczniowie Technikum nr 2 Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Wojciecha Korfantego. Dzisiaj, tj. 26 marca nowoczesna pracownia komputerowa będąca główną nagrodą w rozgrywkach została uruchomiona. – Pracownia będzie służyć uczniom jeszcze w tym roku szkolnym. Zaangażowanie w rywalizację naszych uczniów miało podłoże czysto sportowe – walczyli o nagrodę nie dla siebie samych, ale dla placówki, w której się uczą – mówi Marek Halama, dyrektor Technikum nr 2 w ZSE im. Wojciecha Korfantego.
Podczas otwarcia obecni byli członkowie zwycięskiej drużyny: Michał Botor i Jakub Szczuchniak. Trzecim członkiem drużyny podczas turnieju był Filip Baran. – Koledzy, z którymi gram na co dzień dali mi znać, że wystartowała kolejna edycja Esportowej Ligii Szkół w Katowicach. Szybko przekazałem informację chłopakom, to było na kilka godzin przed pierwszym turniejem kwalifikacyjnym, i okazało się, że przeszliśmy do kolejnego etapu. O awansie daliśmy znać w szkole jak już było po kwalifikacjach – mówi Michał Botor. – Ta nowa pracownia wygląda super i rzeczywiście nawiązuje klimatem do tego, co można zobaczyć na IEM Katowice – dodaje Jakub Szczuchniak.
Projekt Esportowej Ligi Szkół pokazuje, że działania ESL w Katowicach wykraczają poza sferę organizacji wyłącznie Intel® Extreme Masters. – Cieszymy się z realizacji kolejnego projektu wspólnie z miastem Katowice. Rozgrywki w ramach Esportowej Ligi Szkół pozwalają młodym graczom nie tylko na rozwój swojej pasji, ale również na aktywne wspieranie ich placówek edukacyjnych. Dzięki wygranej uczniów z Technikum nr 2 sala informatyczna szkoły została wyposażona w najlepszej jakości sprzęt, przypominający ten, na którym grają profesjonaliści – mówi Aleksander Szlachetko, dyrektor zarządzający ESL FACEIT Group, organizatora Intel® Extreme Masters w Katowicach. – Jest to inicjatywa, która nie tylko promuje zdrową rywalizację, ale również integruje społeczność szkolną poprzez pasję do esportu – dodaje dyrektor.
Na nagrodę złożyło się 17 stanowisk przypominających te, na których grają profesjonaliści. Pozwalają one nie tylko na komfortową naukę, ale także na próbowanie swoich sił w dowolnym tytule esportowym. Uczniowie podczas korzystania z sali mogą poczuć klimat znany z największych turniejów esportowych na świecie, gdyż na ścianach pojawiły się motywy nawiązujące do turnieju Intel Extreme Masters. W pierwszej edycji Esportowej Ligi Szkół uczniowie Szkoły Podstawowej nr 19 w Katowicach.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).