Silesion.PL

serwis informacyjny

Najlepszy wynik sprzedaży w sieci AAA AUTO od 30 lat

fot. AAA AUTO

fot. AAA AUTO

W pierwszym kwartale 2022 roku firma AURES Holdings sprzedała najwięcej pojazdów w ciągu jednego kwartału w swojej 30-letniej historii: 21 787 pojazdów w sieci salonów AAA AUTO, Mototechna i Auto Diskont. Oprócz udziału w krajach, w których AURES Holdings działa już od dłuższego czasu, do pozytywnego wyniku przyczyniła się także nowa platforma Driverama, która ma już 11 oddziałów w Niemczech. Grupa znacząco rozszerzyła również swoje działania w zakresie ESG.

W pierwszym kwartale sprzedawaliśmy w całej grupie średnio ponad 245 samochodów dziennie. W ciągu pierwszych trzech miesięcy sprzedaliśmy 21 787 aut, co stanowi rekordowy wynik kwartalny w historii. W Czechach było to 12 033 samochodów, w Polsce 4 924, zaś na Słowacji 4 544. Przez platformę Driverama, która rozpoczęła działalność w lutym, sprzedaliśmy 286 pojazdów – podsumowała Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings. Jej zdaniem sytuację na rynku samochodów używanych nadal komplikuje szereg czynników, co prowadzi do niedoboru samochodów. – Na rynku brakuje nowych samochodów. Wynika to z problemów w produkcji, które nasiliły się w związku z wojną w Ukrainie. To z kolei doprowadziło do zwiększenia popytu na samochody używane i długoterminowego wzrostu cen o około 15% rocznie w ciągu ostatnich dwóch lat. Tendencja ta prawdopodobnie się utrzyma, a jej złagodzenia raczej nie należy się spodziewać – podsumowuje Karolina Topolová.

Najlepiej sprzedające się samochody w Driverama:

1VW Golf6Kia Sportage
2Ford Kuga7VW Passat
3Hyundai Tucson8Nissan Qashqai
4VW Tiguan9Skoda Octavia
5Dacia Duster10Ford Focus
  • Średni przebieg: 83 315 km
  • Średnia cena: 13 268 euro

Ważnym kierunkiem w rozwoju usług firmy jest obecnie tzw. handel transgraniczny. – Nasze zaawansowane algorytmy pozwalają nam odpowiednio dobrać docelowy rynek sprzedaży dla każdego zakupionego samochodu. Przydzielamy te pojazdy na inny rynek niż ten, na którym je kupiliśmy, bądź oferujemy je na wielu rynkach jednocześniew zależności od tego, jak duży potencjał widzimy dla danego auta na innych rynkach. Dzięki temu w jednym miejscu możemy zaoferować ponad 12 tys. sprawdzonych samochodów – mówi Petr Vaněček, dyrektor operacyjny AURES Holdings.

Największym przedsięwzięciem w ramach grupy jest platforma Driverama, skoncentrowana na internetowym handlu samochodami używanymi w Europie Zachodniej. W niespełna rok po rozpoczęciu działalności Driverama ma już 11 punktów sprzedaży detalicznej w Niemczech i zatrudnia 160 osób. Oferta Driverama obejmuje ponad 1 000 pojazdow. – Od czasu uruchomienia platformy Driverama wiosną ubiegłego roku zakupiono ponad 2 800 pojazdów. W ciągu czterech miesięcy 2022 roku (od stycznia do kwietnia) zakupiono ponad 1 600 aut. Obecnie Driverama kupuje ponad 500 samochodów miesięcznie – szczegółowe dane podaje dyrektor generalny Driverama, Stanislav Gálik. – W ramach platformy Driverama sprzedaliśmy ponad 2 600 pojazdów, w tym ponad 600 za pośrednictwem niemieckiej sieci punktów sprzedaży i poprzez dostawy pod wskazany adres.

W pierwszych trzech miesiącach roku działania grupy w zakresie ESG koncentrowały się na pomocy Ukrainie. – Sytuacja w Ukrainie bardzo mnie poruszyła. Ucieszyła mnie natychmiastowa reakcja naszych koleżanek i kolegów z Polski i Słowacji, którzy już następnego dnia zaczęli pomagać na granicy. Przy aktywnym udziale naszych pracowników ze wszystkich sześciu krajów, w których prowadzimy działalność, wysłaliśmy już prawie 4 000 000 koron do organizacji non-profit (np. People in Need – Ludzie w potrzebie). Co tydzień wysyłamy na Ukrainę średnio 800 apteczek pierwszej pomocy. Przygotowaliśmy miejsca noclegowe dla matek i dzieci przybywających z Ukrainy – w oddziałach w Czechach i na Słowacji. Okazały się bardzo potrzebne – i niemal natychmiast zostały zajęte. Wypożyczyliśmy ponad 20 samochodów organizacjom pomocowym non-profit, aby przewieźć ukraińskie rodziny w bezpieczne miejsca. Dwustu naszych pracowników wzięło udział w akcjach charytatywnych – zarówno w Czechach, jak i w Polsce. W Czechach i na Słowacji rozpoczęliśmy zbiórkę żywności, artykułów higieny osobistej i zabawek dla dzieci. Mniej więcej za tydzień wszystkie dary przekażemy słowackiej inicjatywie pomocowej „Kto pomôže Ukrajine – wylicza Karolina Topolová.

W ramach dalszego rozwoju działań skupionych na odpowiedzialności społecznej, spółka AURES Holdings wspólnie z Automobilklubem Słowackim (ÚAMK SR) uruchamiła program pomocy ofiarom wypadków drogowych na Słowacji, gdzie tego typu wsparcie było dotychczas całkowicie niedostępne. – W Czechach od ponad dwóch dekad wspieramy fundację, która pomaga finansowo dzieciom, których rodzice zginęli w wypadkach drogowych. Bardzo się ieszę, że na Słowacji znaleźliśmy partnera w postaci Automobilklubu Słowackiego i wspólnie założyliśmy oraz uruchomiliśmy tę fundację. Mam nadzieję, że równiez na Slowacji szybko będziemy mogli udzielić pomocy konkretnym dzieciom, które stracily mamę lub tatę w wypadku samochodowym – dodała Karolina Topolová. W Republice Czeskiej fundacja rozpatrzyła już prawie 900 wniosków. Wielkość wsparcia przekazanego dzieciom sięgnęła ponad 15 mln koron czeskich. Fundacja wspiera dzieci, które straciły jednego lub oboje rodziców w wypadku samochodowym przez cały okres studiów, przekazując im środki finansowe raz w roku do chwili ukończenia przez nie 25. roku życia.

  • TOP 10 najczęściej sprzedawanych w CZ, PL, SK

CzechyPolskaSłowacja
1.Skoda OctaviaOpel AstraSkoda Octavia
2.Skoda FabiaHyundai i30Skoda Fabia
3.Skoda SuperbFord FocusVW Passat
4.VW PassatOpel InsigniaSkoda Superb
5.VW GolfDacia DusterKia Ceed
6.Hyundai i30Nissan QashqaiVW Golf
7.Ford FocusVW PassatKia Sportage
8.Suzuki VitaraSkoda OctaviaHyundai i30
9.Dacia DusterKia SportageOpel Astra
10.VW TouranRenault MeganeSuzuki Vitara

Mimo to popyt na paliwa alternatywne nie rośnie w takim tempie, a klienci wybierają raczej silniki benzynowe o niedużych pojemnościach.


CzechyPolskaSłowacja
1. Benzyna52,6%72,1%47,0%
2. Olej napędowy47,1%27,5%51,9%
3. LPG0,1%0%0,1%
4. CNG0,02%0%0,04%
5. Napęd elektryczny0,1%0,1%0,2%
6. Napęd hybrydowy0,1%0,3%0,7%

Nadwozia

  • Pandemia zmieniła nasze przyzwyczajenia związane z podróżowaniem – w efekcie we wszystkich krajach rośnie zapotrzebowanie na samochody kombi i SUV (a przede wszystkim w Polsce, gdzie jest to drugi co do popularności typ samochodu). Jednocześnie stopniowo maleje zainteresowanie hatchbackami.
  • Od dwóch lat samochody kombi zajmują pierwsze miejsce, a w tym roku stanowią 27% wszystkich sprzedanych samochodów. Największy wzrost sprzedaży odnotowują jednak SUV-y: popyt na nie wzrósł o 39% w porównaniu z ubiegłym rokiem – stanowią 23% całkowitej sprzedaży.
    26% sprzedaży całkowitej stanowią hatchbacki.
  • W Polsce udział samochodów typu SUV wzrósł znacząco – o 53%. Obecnie stanowią one 23% całkowitej liczby sprzedawanych pojazdów. Jednak w przeciwieństwie do innych krajów w Polsce wzrasta zainteresowanie hatchbackami, które stanowią 36% sprzedaży i tym samym zajmują pierwsze miejsce.
  • Na Słowacji samochody kombi plasują się zaraz za hatchbackami (29%), a ich udział w sprzedaży wynosi 26%. Samochodom typu SUV przypada 23%.

CzechyPolskaSłowacja
1.KombiHatchbackHatchback
2.HatchbackSUVKombi
3.SUVKombiSUV
4.MPVSedan/SaloonSedan/Saloon
5.Sedan/SaloonMPVMPV

Kolory

  • Istnieje tendencja do stosowania kolorów achromatycznych, tj. bieli, czerni oraz różnych odcieni szarości i srebra.
  • W Republice Czeskiej wiodącymi kolorami są szary (25%), biały (19%)
    i czarny (16%).
  • W Polsce nadal prym wiedzie kolor czarny (20%). Za nim plasują się szary (18%) i srebrny (15%).
  • Na Słowacji już drugi rok z rzędu najbardziej pożądanym kolorem jest biały (20,2%), ale zaraz za nim plasuje się szary (20,1%). Czarny znajduje się na trzecim miejscu (15,5%).
  • Napęd na 4 koła
  • Popyt na samochody z napędem na cztery koła spadł. W Czechach taka sama liczba klientów była zainteresowana zakupem samochodu z napędem na cztery koła jak w ubiegłym roku (16,2%), na Słowacji – tylko 15,5% (16,8% w ubiegłym roku), a w Polsce – co najmniej 8,6%.
  • Skrzynia biegów
  • Po lekkiej stagnacji w 2019 roku zainteresowanie automatycznymi skrzyniami biegów nadal rośnie. W Czechach i na Słowacji sprzedaż tego typu aut w pierwszym kwartale wyniosła już 27%. W Polsce odsetek ten sięgnął 17,2% – jest to o 40% więcej niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku.

Zgodnie z oczekiwaniami mediana cen oferowanych samochodów nadal rośnie. Biorąc pod uwagę skutki wojny w Ukrainie, w najbliższych miesiącach nie należy się spodziewać poprawy sytuacji. Największy wzrost cen odnotowano na Węgrzech: ceny poszły do góry o 46,6%.

  • Czechy: 179 000 CZK (I kwartał 2019: 129 900 CZK) – wzrost o 37,8%
  • Słowacja: 6 700 EUR (I kwartał 2019: 5 499 EUR) – wzrost o 21,8 %.
  • Polska: 21 900 PLN (I kwartał 2019: 16 999 PLN) – wzrost o 28,8%
  • Węgry: 2 199 000 HUF (I kwartał 2019: 1 500 000 HUF) – wzrost o 46,6%

Sieć autocentrów AAA AUTO istnieje na rynku od 30 lat. Jest częścią Grupy AURES Holdings należącej do brytyjsko-polskiego funduszu inwestycyjnego Abris Capital Partners. Od momentu rozpoczęcia działalności, Grupa AURES Holgings obsłużyła ponad 2.7 miliona klientów. W 2021 roku sprzedała ponad 86.500 samochodów. Obecnie posiada kilkadziesiąt oddziałów, w tym w Polsce. Pod względem liczby sprzedanych samochodów sieć AAA AUTO jest jednym z największych dealerów używanych samochodów w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2017 sieć AAA AUTO zajęła 2. miejsce w European Business Awards 2016/2017. W Polsce sieć AAA AUTO funkcjonuje jako Autocentrum AAA AUTO Sp. z o.o.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

5 1 Głosowanie
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Prosimy o komentarz.x