Muzeum Legii Warszawa imienia Wiktora Bołby
17 stycznia odbyła się uroczystość nadania Muzeum Legii Warszawa imienia Wiktora Bołby, który był pomysłodawcą i twórcą placówki. W wydarzeniu wzięli udział przyjaciele, rodzina, trenerzy , piłkarze oraz zarząd klubu Legia Warszawa. W Muzeum Legii pojawili się między innymi Artur Boruc, Michał Żewłakow, Jacek Magiera, Dariusz Dziekanowski, Marek Jóźwiak, Antoni Trzaskowski oraz Andrzej Strejlau. Punktem kulminacyjnym uroczystości było odsłonięcie tablicy upamiętniającej śp. Wiktora Bołbę, którego dokonała córka Wiktora Bołby – Dominika, oraz prezes Fundacji Legii, Anna Mioduska. Podczas wydarzenia przemówienie wygłosił prezes Legii Warszawa Dariusz Mioduski.
– Wiktor Bołba – od 17 styczna 2023 roku był patronem Muzeum Legii Warszawa, ale tak naprawdę on tym patronem był od zawsze. Jeżeli patrzymy na całą ponad 100 letnią historię Legii Warszawa to Wiktor Bołba jest jej nieodłącznym elementem. Powiem więcej on jest twórcą tego wszystkiego co mieści się w tożsamości stołecznej drużyny. Niestrudzony badacz, pasjonat i znawca historii Legii oraz losów klubowych legend. Jako historyk i dziennikarz z zamiłowania, skreślił m.in. wspaniałe biografie swoich wielkich idoli – Kazimierza Deyny oraz Lucjana Brychczego, a także był jednym z autorów wiekopomnego dzieła – Księgi Stulecia Legii Warszawa 1916-2016. Pamiętajmy też, że Wiktor był współtwórcą ruchu kibicowskiego i jednym z założycieli słynnej „Żylety”.
– Wiktor swoim życiem udowodnił, jak wielką wartość ma bycie Legionistą. O nim jak nie o wielu można śmiało powiedzieć „legionista z krwi i kości”. Jego muzealna pasja, niespotykana umiejętność kolekcjonowania unikalnych eksponatów, wyjątkowe relacje z ludźmi, których wyrazem jest to niezwykłe miejsce, w którym się znajdujemy.
– W obecności najbliższej rodziny i grona przyjaciół Wiktora mam zaszczyt uhonorować Jego ogromne zasługi dla Legii i Warszawy. Muzeum Legii Warszawa od dziś będzie oficjalnie nosić imię swojego założyciela – podsumował prezes Legii Warszawa.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).