Silesion.PL

serwis informacyjny

Kibicu, #WeźWspieraj!

Pierwsza Liga Piłkarska wraz z naukowcami z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz psychologami sportowymi przygotowała cykl działań i materiałów edukacyjnych podejmujących problematykę hejtu w języku środowiska piłkarskiego. W ramach inicjatywy kluby oraz liga będą zachęcać kibiców do pozytywnej komunikacji w Internecie i na stadionach pod hasłem #WeźWspieraj.

Fortuna 1 Liga aktywnie angażuje się w działania prospołeczne, czego wyrazem jest również najnowsza kampania. #WeźWspieraj to szereg działań edukacyjnych realizowanych przy wsparciu wszystkich klubów uczestniczących w rozgrywkach, które promować będą właściwe postawy na boisku, na trybunach i w Internecie.

Osiemnaście pierwszoligowych zespołów stanowi ważny element tożsamości dla lokalnych społeczności, dlatego ich głos może i powinien być słyszalny. Zagrajmy razem fair play i wspierajmy, okazując innym szacunek zarówno w życiu realnym, jak i wirtualnym – powiedział Marcin Janicki, prezes Pierwszej Ligi Piłkarskiej.

Działania podjęte przez ligę i partnerów będą prowadzone dwutorowo poprzez edukację kibiców oraz stworzenie dla klubów kompleksowego dokumentu w zakresie rad i dobrych praktyk od strony prawnej i psychologicznej. Część medioznawczo-prawną opracowali naukowcy reprezentujący Uniwersytet Warszawski dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska, dr hab. Michał Zaremba oraz prof. Radosław Pawelec.

Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii, podobnie jak cały Uniwersytet Warszawski, uczestniczy w wielu działaniach, których celem jest dobro społeczne, bezpieczeństwo i budowanie relacji opartych na szacunku i zrozumieniu. Doskonale wpisuje się w to kampania pierwszoligowa #WeźWspieraj przeciwdziałająca hejtowi. Jako dawny piłkarz, a dziś miłośnik tego sportu, doskonale rozumiem związane z nim emocje, ale też potrzebę wsparcia towarzyszącą każdemu zawodnikowi – zaznaczył dziekan WDIB Janusz Adamowski.

W akcję włączyli się również psychologowie współpracujący z pierwszoligowymi klubami Bartosz Zawidzki oraz Marcin Kwiatkowski, którzy aktywnie wsparli ligowe działania na wielu poziomach.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

0 0 Głosowania
Ocena artykułu

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Prosimy o komentarz.x