Młodzież a zdrowy styl życia. Dieta i ruch
Dieta i ruch to dwie sprawy, o które zazwyczaj troszczą się młode kobiety pragnące zachować atrakcyjny wygląd. Są to jednak bardzo ważne kwestie nie tylko dla dbających o siebie pań, ale również dla młodych ludzi. Młodzież również powinna dbać o zdrowie oraz swą kondycję.
Niestety, ale obecna moda na bary szybkiej obsługi i siedzenie przed komputerem poważnie odpijają się na zdrowi i kondycji dzieci i młodzieży. Efekt? Coraz większe problemy z otyłością oraz zdrowiem, brak formy i inne komplikacje zdrowotne.
Dla młodzieży odpowiednia dieta jest szczególnie ważna. Im lepszy dobór składników odżywczych, tym lepiej. Należy pamiętać, że dla młodego człowieka brak pewnych składników (np. witamin) jest bardziej niebezpieczny niż dla dorosłego. Ponadto prawidłowe odżywianie się w okresie dorastania pozwala młodemu człowiekowi wyrobić sobie odpowiednie nawyki związane z odżywaniem.
Jednym z podstawowych błędów związanych z odżywianiem młodych osób jest nadmiar tłuszczów oraz zbyt duża ilość słodyczy. Ponadto nastolatki mają często negatywny stosunek do owoców oraz warzyw, uwielbiają za to napoje gazowane i słodzone. Szkoła i dom powinny stać się tymi miejscami, w których promowany jest zdrowy styl życia, a w szczególności prawidłowy sposób odżywiania. Warto zachęcać młodzież do sięgania po świeże owoce oraz ryby, warto przekonać ją, że mleko jest zdrowe i może być cennym składnikiem codziennej diety. Tam, gdzie są młodzi ludzie, warto zrezygnować z reklamowania chipsów czy słodyczy oraz frytek, hot dogów i innych tłustych produktów będących w zasadzie niczym innym, jak zbiorem pustych kalorii.
W okresie dojrzewania ważna jest również aktywność fizyczna i ruch. Im go więcej, tym lepiej. Zdrowy i sprawny człowiek ma szanse na zdrowsze i szczęśliwsze życie. Niestety, to właśnie nastolatki należą do tej grupy osób, którą najtrudniej zachęcić do jakichkolwiek ćwiczeń. Warto pomóc młodemu człowiekowi w odkryciu interesującej dyscypliny sportu, którą mógłby uprawiać z przyjemnością zamiast spędzać czas na kanapie przed telewizorem.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).