Katowicki Kalendarz Trzech Religii na 2024 rok po raz dwunasty
Kalendarz na rok 2024, czyli lata 5784/5 dla Żydów i 1445/6 dla muzułmanów wydano w nakładzie 5 tys. egzemplarzy. Jest on dystrybuowany przez poszczególnych jego twórców, także poza granice naszego kraju. Część nakładu jest dostępna dla mieszkańców bezpłatnie w Centrum Informacji Turystycznej mieszczącym się przy Rynku 13 w Katowicach oraz na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Śląskiego przy ul. Jordana 18.
„Kalendarz Trzech Religii” jest płaszczyzną dialogu międzyreligijnego. Projekt jednoczy społeczności wyznaniowe miasta Katowice, jest efektem współpracy i pogłębiania wzajemnego szacunku wobec siebie i dziedzictwa kulturowego. Kalendarz, którego pierwsze wydanie ukazało się w 2013 r. opracowywany jest przez przedstawicieli Kościołów: Katolickiego, Ewangelicko-Augsburskiego, Prawosławnego, wspólnoty żydowskiej i muzułmańskiej, we współpracy z Wydziałem Teologicznym Uniwersytetu Śląskiego. Tegoroczna edycja odsłania się w nowej szacie graficznej z nowymi treściami – świętami Kościoła Greckokatolickiego w Polsce.
Kalendarz Trzech Religii” jest owocem współpracy chrześcijan, Żydów i muzułmanów, a także środowisk naukowych i kulturalnych.
– Motyw przewodni tegorocznego kalendarza „Nauka-Naukowcy-Transcendencja” znakomicie wpisuje się w działania Katowic, które otrzymały tytuł Europejskiego Miasta Nauki w 2024 r. W tym wydaniu Kalendarza Trzech Religii, na jego kartach przypominamy uczonych wywodzących się ze środowisk chrześcijańskich, żydowskich i muzułmańskich, którzy przyczynili się do rozwoju nauki, a których jednocześnie łączyły również silne więzi z Katowicami i całym naszym regionem – mówi Marcin Krupa, prezydenta Katowic. – Katowice, które słynęły z przemysłu, dzisiaj stawiają na innowacje i kreatywność. Jednak ani wtedy, ani dzisiaj nie ma mowy o postępie bez rozwoju nauki, która ma istotny wpływ na nowoczesny wizerunek dzisiejszych Katowic – dodaje prezydent.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).