Już jest ministerialny Rejestr Domen Służących do Oferowania Gier Hazardowych Niezgodnie z Ustawą
Wersja testowa Rejestru Domen Służących do Oferowania Gier Hazardowych Niezgodnie z Ustawą została już zamieszczona na docelowej ministerialnej stronie czyli: hazard.mf.gov.pl.
Wersja totowa do 1 lipca 2017
Podajemy także tekst komunikatu, który będzie wyświetlany przy próbie wejścia na stronę internetową znajdującą się na liście w rejestrze.
Uwaga!
Strona internetowa z którą podjęto próbę połączenia jest wykorzystywana do nielegalnego oferowania gier hazardowych.
Dostęp do strony został zablokowany na podstawie art. 15f ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, zgodnie z którym Minister Rozwoju i Finansów prowadzi Rejestr Domen Służących do Oferowania Gier Hazardowych Niezgodnie z Ustawą podlegających blokowaniu w związku z wpisaniem do Rejestru domeny wykorzystywanej przez stronę internetową. Pełna lista nazw domen wpisanych do Rejestru dostępna jest na stronie http://hazard.mf.gov.pl
Co grozi za złamanie ustawy hazardowej?
Uczestnictwo w grach hazardowych urządzanych przez podmioty nieposiadające zezwolenia Ministra Rozwoju i Finansów na prowadzenie działalności w tym zakresie zagrożone jest karą administracyjną i karnoskarbową. Zgodnie bowiem z art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy o grach hazardowych karze pieniężnej podlega uczestnik gry hazardowej urządzanej bez koncesji, bez zezwolenia lub bez zgłoszenia, która zgodnie z art. 89 ust. 4 pkt 5 wynosi 100% uzyskanej wygranej niepomniejszonej o kwoty wpłaconych stawek. Ponadto art. 107 § 2 kodeksu karnego skarbowego przewiduje karę grzywny do wysokości 120 stawek dziennych za uczestniczenie w zagranicznej grze hazardowej, a w art. 109 przewidziano karę grzywny w takiej samej wysokości za uczestniczenie w grze hazardowej urządzanej lub prowadzonej wbrew przepisom ustawy lub warunkom koncesji lub zezwolenia.
Legalne jest uczestniczenie w grach urządzanych przez podmiot posiadający wymagane prawem zezwolenie lub urządzających gry w sieci Internet w ramach monopolu państwa. Lista podmiotów posiadających takie zezwolenie lub uprawnionych do ich urządzania w ramach monopolu państwa dostępna jest na stronie http://www.finanse.mf.gov.pl/inne-podatki/podatek-od-gier/gry-hazardowe-przez-internet
STOWARZYSZENIE PRACODAWCÓW I PRACOWNIKÓW FIRM BUKMACHERSKICH (SPIPFB)
– reprezentujące niemal całą legalną część rynku zakładów bukmacherskie w Polsce – dziwi się, że wprowadzony przepisami niedawnej nowelizacji ustawy o grach hazardowych Rejestr Domen Służących do Oferowania Gier Hazardowych Niezgodnie z Ustawą(hazard.mf.gov.pl) rozpoczął działanie dopiero po ponad trzech tygodniach od wejścia w życie nowelizacji.
Co więcej, opublikowana 26 kwietnia lista witryn operatorów działających w Polsce bez licencji Ministerstwa Finansów (MF) jest niepełna. Bukmacherzy twierdzą, że proces aktualizacji rejestru przebiega w niepokojąco wolnym tempie.
– Lista nie uwzględnia większości portali największych zagranicznych operatorów, którzy działają w Polsce poza prawem i bez licencji MF – alarmuje SPiPFB.
Marta Kostka, prezes stowarzyszenia, liczy, że rejestr domen będzie uwzględniał wszystkie witryny operatorów działających w Polsce bez licencji oraz będzie aktualizowany niezwłocznie, jak tylko pojawią się kolejne przypadki naruszeń polskiego prawa w tym zakresie.
– Do 1 lipca powinny zostać opracowane wszelkie procedury oraz mechanizmy blokowania nielegalnych stron hazardowych, tak by skutecznie mogły zacząć one funkcjonować zaraz po zakończeniu vacatio legis tych rozwiązań prawnych – przypomina prezes.
Polski rynek hazardowy
Polski rynek zakładów online do tej pory był zdominowany (w ok. 90 proc.) przez podmioty, działające bez odpowiednich pozwoleń i licencji, nierespektujące krajowego prawa i nie płacące tu podatków.
– Stanowią one nieuczciwą konkurencję dla podmiotów działających legalnie, które płacą podatki, zatrudniają tysiące pracowników i sponsorują polski sport. W ocenie SPiPFB skuteczne egzekwowanie prawa może znacznie ograniczyć szarą strefę. W tym celu niezbędne jest jednak wdrożenie i konsekwentne nadzorowanie przestrzegania przepisów. Intencja ustawodawcy zostanie zrealizowana jedynie, gdy właściwe organy będą ze stanowczością oraz determinacją implementowały nowe prawo – zaznacza Marta Kostka.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).