Silesion.PL

serwis informacyjny

Enea Stadion – nowa nazwa stadionu miejskiego w Poznaniu na którym gra Lech

Enea Stadion od dziś nowa nazwa stadionu w Poznaniu

fot. lechpoznan.pl/Przemysław Szyszka

Enea, wiodący koncern na rynku energii, została sponsorem tytularnym stadionu miejskiego w Poznaniu. Enea Stadion jest jedną z największych i najważniejszych aren sportowych w Polsce. Na boisku przy Bułgarskiej mecze rozgrywa duma Wielkopolski – Lech Poznań.

Enea, koncern energetyczny z siedzibą w Poznaniu, została sponsorem tytularnym poznańskiego stadionu miejskiego, który przez najbliższe cztery lata będzie nosić nazwę Enea Stadion. Enea jako firma odpowiedzialna społecznie jest zaangażowanym sponsorem wielu klubów sportowych, inicjatyw i przedsięwzięć oraz związków sportowych, w tym Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Jako marka szczególnie obecna jest również w Poznaniu i Wielkopolsce.

Enea Stadion to duma Poznania, obok Katedry na Ostrowie Tumskim czy poznańskiego Ratusza wraz z koziołkami to jeden z najbardziej rozpoznawalnych obiektów w mieście. Enea konsekwentnie buduje rozpoznawalność swojej marki jako sponsora aktywnie i odpowiedzialnie angażującego się w rozwój sportu amatorskiego i zawodowego. Naturalnym stało się więc dla nas wsparcie obiektu sportowego tak bardzo ważnego dla Poznania i Wielkopolski, powszechnie znanego w całym kraju. Sponsoring tytularny stadionu jest ukoronowaniem naszego zaangażowania we wsparcie sportu i licznych działań społecznie odpowiedzialnych, z których korzystają również mieszkańcy Poznania – mówi Dariusz Szymczak, wiceprezes Enei ds. korporacyjnych.

Enea na kolejne cztery lata, do 2027 roku, stała się współgospodarzem stadionu wraz z jego operatorem, czyli spółką Stadion Poznań oraz KKS Lech Poznań.

– To ważny dzień dla Stadionu Miejskiego w Poznaniu, który od dzisiaj nosi dumną nazwę Enea Stadion. Liczę, iż zawarta umowa jest początkiem owocnej, wieloletniej współpracy największego przedsiębiorstwa Wielkopolski – Enei oraz spółki Stadion Poznań, operatora najpopularniejszego i najlepiej rozpoznawalnego obiektu sportowego Wielkopolski, będącego domem Lecha Poznań oraz miejscem spotkań i integracji wielu pokoleń Wielkopolan. Dziękuję za zaufanie i konstruktywne wypracowanie unikatowej koncepcji połączenia typowych świadczeń komercyjnych z działaniami o charakterze społecznej odpowiedzialności biznesu – przyznaje Rafał Wrzeszcz, prezes zarządu Stadion Poznań sp. z o.o.

Enea Stadion to dom i baza treningowa ośmiokrotnego mistrza Polski – Lecha Poznań. Stadion tylko w pierwszej połowie tego roku odwiedziło już prawie 300 tysięcy kibiców, z imponującą średnią blisko 25 tysięcy osób na mecz. Kolejorz dumnie reprezentował Poznań, Wielkopolskę i cały kraj w europejskich pucharach, w których osiągnął w minionym sezon historyczny wynik, bo dotarł do ćwierćfinału Ligi Konferencji Europy.

– Stadion przy Bułgarskiej to nasz dom. To miejsce znane każdemu poznaniakowi i Wielkopolaninowi. Dlatego niezwykle cieszymy się, że sponsorem tytularnym zostaje tak uznana firma, tak mocno związana z naszym miastem i regionem, której wielu pracowników jest kibicami Lecha i pojawia się regularnie na naszych meczach. Jesteśmy przekonani, że na Enea Stadion przeżyjemy wspólnie wiele kolejnych wspaniałych i emocjonujących chwil. Związanych oczywiście z występami Lecha, ale też przy okazji innych wydarzeń. Warto podkreślić, że nasze dwie silne, poznańskie marki już współpracowały ze sobą wcześniej. Enea była obecna w Kolejorzu przy bardzo ważnym dla nas projekcie, czyli szkoleniu młodzieży w naszej Akademii jako sponsor tytularny Lech Cup. Cieszymy się na tą współpracę i mamy nadzieję, że będzie ona trwała przez długie lata – mówi Karol Klimczak, prezes zarządu KKS Lech Poznań.

Pierwszą imprezą masową na poznańskim stadionie z okazji jego otwarcia po przebudowie w 2010 roku był koncert gwiazdy światowego formatu – Stinga. Pierwszym meczem natomiast był mecz Ligi Europy, w którym Lech Poznań pokonał austriacki Red Bull Salzburg. W 2012 roku stadion w Poznaniu był areną piłkarskich mistrzostw Europy.

O Enei:

Enea od lat jest mocno zaangażowana we wspieranie sportu i promocję aktywnego trybu życia. Jest sponsorem tytularnym m.in. drużyn siatkarskich i koszykarskich w północno-zachodniej Polsce. Wspiera największe imprezy triathlonowe w kraju, m.in. Enea Ironman Poznań i Enea Bydgoszcz Triathlon. Jest też sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej. W samym tylko Poznaniu Enea jest sponsorem kobiecej drużyny siatkarskiej Enea Energetyk, kobiecej drużyny koszykarskiej Enea AZS Politechnika Poznań i męskiej drużyny koszykarskiej Enea Basket Poznań. Enea jest także sponsorem głównym drużyny żużlowej PSŻ Poznań oraz drużyny AMP futbolu Warty Poznań. Firma bardzo mocno angażuje się w sport dzieci i młodzieży, wspierając także zawody Enea Junior Poznań Triathlon.

Od wielu lat w Grupie Enea prowadzony jest również projekt Enei Akademii Sportu, który ma na celu promocję zdrowego i aktywnego trybu życia wśród najmłodszych. Wspiera on aktywnie rozwój dyscyplin na poziomie amatorskim oraz szkolnym dla dzieci i młodzieży, m.in. w ramach Akademii Lecha Poznań. Projekt swoim zasięgiem obejmuje szkoły oraz kluby sportowe z obszaru dystrybucji Enei Operator. Daje on szanse dzieciom na rozwój swoich sportowych talentów pod okiem wykwalifikowanych ekspertów i profesjonalistów.

Enea to jeden z największych w Polsce koncernów energetycznych współodpowiedzialny za bezpieczeństwo energetyczne kraju. Enea dostarcza energię do ponad 2,7 mln klientów. Firma realizuje Strategię Rozwoju, która zakłada „Zieloną zmianę Enei”, czyli zrównoważoną transformację Grupy budującą wzrost wartości, przy założeniu długofalowego celu – osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r. Enea planuje zrealizować ten cel dzięki dynamicznemu rozwojowi odnawialnych źródeł energii. Specjalizacją firmy będą magazyny energii, jako technologia kluczowa do zapewnienia stabilności OZE.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024