Doskonałe wyniki oglądalności meczów o medale PlusLigi
Który mecz w rywalizacji o medale przyciągnął największą widownię przed telewizory? Mamy wyniki oglądalności za maj i są one znakomite! Warto także zwrócić uwagę na bardzo wysoki ekwiwalent reklamowy. Przedstawiamy raport przygotowany przez naszego partnera, firmę Sponsoring Insight.
Blisko dwa miliony widzów oglądało spotkania drużyn PlusLigi, licząc z powtórkami, które w maju walczyły o medale PlusLigi! Rekord należy do starcia rozgrywanego 6 maja. Mecz Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle kontra Jastrzębski Węgiel śledziło średnio ponad 283 tysiące telewidzów! To jednak nie tylko pojedynczy doskonały wynik – dwa mecze finałowe PlusLigi miało ponad 270-tysięczną średnią widownię, a blisko dwa miliony łącznych widzów (razem z powtórkami) starć o medale, to wynik imponujący. Dodatkowo kapitalnie oglądany był polski finał Ligi Mistrzów – na żywo średnia oglądalność to prawie 1,3 miliona kibiców!
– Jesteśmy bardzo zadowoleni i zarazem wdzięczni polskim kibicom siatkówki, że w tak licznym gronie oglądali decydujące starcia sezonu, zarówno w halach, jak i przed telewizorami – mówi Artur Popko, prezes Polskiej Ligi Siatkówki. – Wyniki za cały sezon są bardzo dobre, a początek maja, gdy wszystko się ostatecznie rozstrzygało, był znakomity. Nasze zespoły ligowe są chętnie oglądane, a ponad milion trzysta tysięcy średniej widowni polskiego finału Ligi Mistrzów udowadnia, jak wielki potencjał drzemie w PlusLidze – dodaje prezes.
TOP 5 transmisji z meczów medalowych PlusLigi 2023:
Stacja Mecz Godzina Średnia liczba widzów
1. Polsat Sport Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle – Jastrzębski Węgiel 14.45 283 170
2. Polsat Sport Jastrzębski Węgiel – Grupa Azoty ZAKSA 20.30 273 432
3. Polsat Sport Jastrzębski Węgiel – Grupa Azoty ZAKSA 20.30 240 441
4. Polsat Sport Asseco Resovia Rzeszów – Aluron CMC Warta Zawiercie 20.30 158 005
5. Polsat Sport Asseco Resovia Rzeszów – Aluron CMC Warta Zawiercie 20.30 159 582
Co warte podkreślenia, te wspaniałe wyniki oglądalności przekładają się także na wyniki marketingowe rozgrywek, które są doskonałe. W maju 2023 roku Siatkówka mężczyzn wygenerowała aż 173 421 ekspozycji, co dało ponad 57 milionów złotych ekwiwalentu reklamowego. Piłka nożna wygenerowała w tym samym okresie 69 milionów, trzeci w zestawieniu żużel ponad 30 milionów. Dodatkowo siatkówka kobiet to ponad 18 milionów ekwiwalentu, więc po dodaniu jako cała siatkówka, w tej kategorii wyprzedzamy piłkę nożną.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).