Silesion.PL

serwis informacyjny

Dlatego Polacy coraz chętniej inwestują w jednoślady

Jazda na rowerze to samo zdrowie, dlatego Polacy coraz chętniej inwestują w jednoślady
  • Według danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) aż 79% Polaków ma rower. W zeszłym roku był to najpopularniejszy sport w Polsce.
  • Ceny nowych rowerów wahają się od kilkuset do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. W tym roku Polacy kupią więcej rowerów, a średnia deklarowana kwota, którą są gotowi wydać, to ponad 2000 zł.
  • Wygodnym sposobem na sfinansowanie jednośladu jest kredyt rozłożony na kilka bądź kilkanaście rat czy finansowanie ratalne 0%.
  • Regularna jazda na rowerze wpływa pozytywnie na wydolność naszego organizmu. Wysiłek fizyczny jest dobry dla naszego serca i zwiększa pojemność płuc, co skutecznie zapobiega ciężkim chorobom, takim jak zawał czy udar.

Z raportu opracowanego przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego pt. „Sytuacja zdrowotna ludności Polski i jej uwarunkowania” wynika, że średnia długość życia mieszkańców Polski się skraca.  W 2021 r. dla mężczyzn wynosiła 75 lat, dla kobiet 79 i w obu przypadkach była krótsza o 2 lata niż w 2019 r. Jednak, co warto zauważyć, istnieje cały szereg działań, które można wdrożyć do codziennej rutyny, aby zachować dobre zdrowie w tym np. sport, zdrowe odżywianie czy badania profilaktyczne.

Według danych GUS z 2021 r. sport uprawiało 39% Polaków. Aktywność fizyczną podejmowali głównie dla przyjemności i rozrywki. Najpopularniejszą, bo wskazało ją aż 60% respondentów, dyscypliną była jazda na rowerze, która jest również najczęściej deklarowaną posiadaną umiejętnością, zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn. Najczęściej wskazywanymi motywami do uprawiania sportu były przyjemność i rozrywka. Znaczenie miało też utrzymanie kondycji fizycznej oraz zachowanie właściwej sylwetki. Dla wielu ważne było również zdrowie i zalecenia lekarzy.

– Według wyników uzyskanych na podstawie badania GUS, 85% gospodarstw posiada sprzęt sportowy. Najczęściej mają właśnie rower, to odsetek aż 79%. Ten sport był w zeszłym roku najpopularniejszą formą rekreacji, a uprawiało go ponad 65% respondentów. W dobie inflacji oraz wysokich cen paliwa, to właśnie rower ma szansę stać się głównym środkiem transportu podczas codziennych dojazdów do pracy oraz sposobem na weekendowe i wakacyjne wyjazdy. Szacuje się, że w najbliższym roku rower planuje kupić 32% ankietowanych Polaków. Rozwija się również infrastruktura rowerowa, na co wskazuje zwiększanie środków finansowych przeznaczonych na rozwój i utrzymanie dróg i ścieżek rowerowych – mówi Anita Makowska, dyrektor marketingu w Cofidis Polska.

Rowerem szybciej i lepiej dla zdrowia

Na przestrzeni ostatnich 5 lat dynamicznie rozwijała się infrastruktura dla jednośladów. Łącznie przybyło ponad 350 km dróg dla rowerzystów. Obecnie najwięcej ścieżek rowerowych jest w Warszawie, co ściśle wiąże się z wielkością miasta.

Wyraźnie widać, że wraz z powstającymi udogodnieniami, coraz więcej Polaków zmienia swoje transportowe przyzwyczajenia na wzór tych, które obserwujemy w krajach zachodniej Europy. Mieszkańcy większych miast wybierają rower jako środek transportu z uwagi na wygodę, możliwość ominięcia korków, funkcjonalność i poczucie niezależności. Znaczenie mają także aspekty ekonomiczne i zwiększająca się świadomość ekologiczna.

Ile kosztuje rower?

Wraz ze wzrostem popularności sportu, wzrosły również ceny rowerów. O 50% podrożały też części do rowerów, w dodatku długo trzeba na nie czekać. Wpłynął na to zastój w dostawach komponentów z Azji oraz wzrost cen surowców.

Ceny rowerów są różne. Nowy rower można mieć już za kilkaset złotych. Do 2000 zł trudno szukać modeli znanych marek, jednakże można dostać egzemplarze raczej do jazdy okazjonalnej, nieprzeznaczone do intensywnej, codziennej eksploatacji. Rowery do 4000 zł powinny spełnić już oczekiwania bardziej zaawansowanych użytkowników i posiadać dobre wyposażenie. Górne granice kwot mogą osiągać wartość samochodów. Jest też cały wachlarz możliwości zakupowych dla profesjonalistów za kilkadziesiąt tysięcy złotych.

– Najnowsze badania przeprowadzone przez agencję badawczą Difference pokazują, że Polacy chcą kupować lepsze i droższe modele rowerów, w tym rowery elektryczne. Średnia deklarowana kwota, jaką respondenci chcą przeznaczyć na taki zakup, wzrosła o 17% w ciągu kilku ostatnich miesięcy, obecnie kwota, którą planujemy przeznaczyć na rower to ponad 2000 zł. W badaniach widać także rosnącą popularność rowerów elektrycznych. Zakup nowego jednośladu nie musi być finansowany jednorazowo. W przypadku, gdy nie mamy wystarczających środków na pokrycie całej kwoty, możemy wesprzeć się finansowaniem zewnętrznym. Rowerzyści mogą skorzystać np. z  zakupu ratalnego, w tym oferty  o oprocentowaniu 0%. Decydując się na ten drugi wariant kwota będzie rozłożona na dogodne raty, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z odsetkami. Aby skorzystać z takiej oferty, należy posiadać zdolność kredytową. Wszystkie formalności zwykle załatwiane są podczas zawierania transakcji w sklepie – dodaje Marcin Zakrzewski, ekspert ds. sprzedaży ratalnej Cofidis Polska.

Polska jednym z wiodących producentów rowerów w Europie

Według danych Eurostatu Polacy produkują rocznie ponad milion sztuk rowerów. Tendencja jest wzrostowa – w zeszłym roku na rynek trafiło 1,2 miliona nowych rowerów, co stanowi 8,6% produkcji w Europie. Polska zajęła tym samym 5. miejsce na rynku europejskim, zaraz po Portugalii (2,9 mln), Rumunii (2,5 mln), Włoszech (1,9 mln) i Niemczech (1,4 mln). Widać także wyraźny rozwój na rynku rowerów elektrycznych. W całej Europie w roku 2021 wyprodukowano blisko 1,15 miliona sztuk.


Zaangażowanie Cofidis w sport

Cofidis jest uznawany za jednego z najdłużej działających sponsorów francuskiego kolarstwa zawodowego. Grupa zdecydowała się wspierać kolarstwo, ponieważ, daje ono możliwość dzielenie się ważnymi momentami, a wartości takie jak solidarność i odwaga to także wartości marki Cofidis.

Decyzja o sponsorowaniu profesjonalnej drużyny kolarskiej zapadła w 1996 roku. Cofidis włączył niepełnosprawnych rowerzystów do swojej drużyny poprzez utworzenie odpowiedniej sekcji rowerowej w 2009 roku.

Marka jest także partnerem najważniejszych wydarzeń kolarskich w Belgii, Hiszpanii, na Węgrzech, we Włoszech, w Polsce, Portugalii i Słowacji.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024