Budżet Obywatelski 2022 w Katowicach – wyniki weryfikacji formalnej
Kolejny etap IX edycji Budżetu Obywatelskiego w Katowicach zakończony. Weryfikację formalną przeszło pozytywnie 308 wniosków.
– Mieszkańcy Katowic aktywnie włączają się w działania związane z budżetem obywatelskim, bo widzą efekty swojego zaangażowania – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. – Przez osiem lat katowiczanie wybrali prawie tysiąc projektów, z których ponad 840 o łącznej wartości ok. 119 mln zł już zostało zrealizowanych. Powstały nowe ławki, chodniki, drogi rowerowe, zielone skwery, boiska, kamery monitoringu miejskiego. Z efektów tych projektów korzystają tysiące mieszkańców. Katowiczanie dostali świetne narzędzie do wprowadzania realnych zmian swojego otoczenia i bardzo sprawnie z niego korzystają, co potwierdza liczba zgłoszonych w tej edycji projektów – dodaje prezydent.
W tym roku wnioski można było składać od 19 kwietnia do 16 maja. Z możliwości podzielenia się swoim pomysłem na zmianę otoczenia skorzystało 228 osób, które złożyły w sumie 323 projekty zadań. Spośród wszystkich wniosków 47 ma charakter ogólnomiejski. Najwięcej pomysłów dla swojej dzielnicy zgłosili mieszkańcy Osiedla Tysiąclecia (20 wniosków), Ligoty-Panewnik (19 wniosków), Bogucic (19 wniosków) oraz Szopienic-Burowca (17 wniosków).
Tak jak w poprzednich edycjach potrzeby mieszkańców dotyczyły wielu dziedzin życia miasta. Wśród zadań infrastrukturalnych pojawiły się te dotyczące budowy nowych dróg rowerowych (Załęże, Os. Witosa, Dąb, Zarzecze, Murcki, Koszutka) parkingów czy montażu monitoringu (Śródmieście, Załęże, Os. Witosa, Os. Tysiąclecia, Bogucice, Dąbrówka Mała, Janów-Nikiszowiec, Piotrowice-Ochojec) i elementów poprawiających bezpieczeństwo pieszych oraz kierowców. Nie zabrakło też zadań dedykowanych młodszym mieszkańcom miasta, takich jak place zabaw oraz projektów zielonych – dotyczących nowych nasadzeń w przestrzeni publicznej. Nowe psie wybiegi miałyby powstać w Zawodziu, Brynowie Części Wschodniej-Osiedlu Zgrzebnioka oraz Ligocie-Panewnikach. Natomiast wśród zadań miękkich znalazły się projekty dot. organizacji jarmarków czy festynów dzielnicowych oraz różnorodnie sprofilowane warsztaty dla młodszych i starszych katowiczan.
Z wszystkimi zgłoszonymi projektami można się zapoznać na stronie: https://bo.katowice.eu/Projekty
– Na stronach projektów zostały opublikowane najważniejsze informacje dotyczące zgłoszonych zadań. W najbliższych dniach zostaną one jeszcze uzupełnione o pliki graficzne, dostarczone przez wnioskodawców. Ci, którzy nie zdążyli tego zrobić – mogą je dosłać na adres e-mail budzetobywatelski@katowice.eu – wskazuje Ewa Lipka, zastępca naczelnika wydziału komunikacji społecznej. – Raz jeszcze dziękujemy wszystkim wnioskodawcom i osobom zaangażowanym w przygotowanie wniosków do tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego – dodaje.
Do 27 maja trwała weryfikacja formalna wniosków. Już na tym etapie 3 zadania zostały wycofane przez wnioskodawców. W tym roku 12 spośród złożonych projektów uzyskało negatywny wynik na etapie tej weryfikacji co oznacza, że do kolejnego etapu weryfikacji przekazano 308 zadań. Od tej negatywnej oceny formalnej, zgodnie z regulaminem Budżetu Obywatelskiego, wnioskodawcy mogą złożenia odwołanie, które należy zgłosić w terminie 3 dni roboczych od momentu publikacji wyników weryfikacji formalnej wniosków na stronie internetowej Budżetu Obywatelskiego w Katowicach – czyli do dnia 2 czerwca br. włącznie.
Do 5 sierpnia trwać będzie weryfikacja merytoryczna wszystkich wniosków, które pozytywnie przeszły pierwszy etap weryfikacji, a do 16 sierpnia nastąpi ogłoszenie ostatecznych wyników oceny – wtedy poznamy projekty, które zostaną przeznaczone pod głosowanie mieszkańców. Tegoroczne głosowanie odbędzie się w terminie od 10 do 23 września.
Przypominamy, że trwa nabór wniosków do Zielonego Budżetu Miasta Katowice. Do 15 czerwca można je zgłaszać poprzez formularz online, dostępny na stronie https://zielonybudzet.katowice.eu/ a tych, którzy potrzebują wsparcia w złożeniu projektu zapraszamy do osobistego kontaktu z pracownikami referatu Konsultacji Społecznych Wydziału Komunikacji Społecznej.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).