Silesion.PL

serwis informacyjny

Brazylia nadal faworytem, ​​Portugalia na czele drugiej części drabinki turniejowej

Według Nielsen Gracenote, w rywalizacji najlepszych ośmiu drużyn świata to Brazylia pozostaje faworytem wygrania tegorocznego Mundialu. Szansa Canarinhos na zwycięstwo wynosi obecnie 25%.

Argentyna, z którą Brazylia zmierzy się w półfinale (jeśli obie drużyny wygrają swoje ćwierćfinały), ma teraz 20% szans na wygraną. Z kolei Portugalia ma 13% szans na zdobycie Pucharu Świata i zostanie liderem po drugiej stronie drabinki turniejowej. Za nimi plasują się Holandia i Francja (oba z 11%) oraz Anglia (z 10% szansą na wygranie Mistrzostw Świata 2022).

Lewa strona drabinki zawiera trzy najlepsze drużyny w światowym rankingu Gracenote: Brazylię, Argentynę i Holandię. Numery cztery, sześć i siedem w tym rankingu (Portugalia, Francja i Anglia) znajdują się po prawej stronie. Chorwacja i Maroko zajmują odpowiednio 12. i 14. miejsce.

Najbardziej prawdopodobnym (jednym z 64 możliwych na tym etapie) finałem Mistrzostw Świata jest mecz Brazylia przeciwko Portugalii. Według wyliczeń Gracenote ma on 11,9% szans na spełnienie.

Przejdź do Nielsen World Cup Data Hub, aby zobaczyć najnowszą przewidywaną drabinkę pucharową, kompletne procentowe szanse na awanse poszczególnych drużyn do kolejnych rund tej imprezy, wygraną Mistrzostw Świata 2022 oraz inne najnowsze światowe rankingi.

Najważniejsze informacje:

  • Brazylia jest faworytem wygrania Mistrzostw Świata 2022. Najnowsze prognozy Gracenote dają 25% szans na to, że ta drużyna uniesie trofeum tej imprezy 18 grudnia. Głównym pretendentem jest Argentyna (z 20% szansą na wygraną), a następnie Portugalia (13%) oraz Holandia i Francja (oba po 11%). Na kolejnym miejscu plasuje się Anglia, która ma 10% szans na wygraną.
  • Brazylia i Argentyna mają zagwarantowane spotkanie w półfinale, jeśli obie drużyny pokonają swoich kolejnych przeciwników. Powtórka finału Euro 2016 pomiędzy Francją a Portugalią to potencjalny półfinał po drugiej stronie drabinki.
  • Cztery drużyny, które mają największe szanse na awans do półfinału, to Brazylia, Portugalia, Argentyna i Francja. Biorąc pod uwagę nieoczekiwany rozwój wydarzeń, można oczekiwać, że jedna lub dwie z tych drużyn sprawią niespodziankę i nie awansują jednak dalej.
  • Najbardziej prawdopodobnymi finalistami Mistrzostw Świata są Brazylia (39% szans) i Portugalia (30%). Argentyna ma 31% szans, ale nie awansuje do finału, jeśli zrobi to Brazylia. Zestawienie uzupełniają Francja (27%), Anglia (25%), Holandia (19%), Maroko (18%) i Chorwacja (11%).
  • Finał Brazylia – Portugalia jest najbardziej prawdopodobnym finałem Mistrzostw Świata na tym etapie rozgrywek spośród 16 możliwych finałów. Prawdopodobieństwo jego wystąpienia wynosi 11,9%.

Zestawienie prognoz Mistrzostw Świata 2022 autorstwa Gracenote pokazuje najbardziej prawdopodobny układ drużyn na każdym etapie rozgrywek pucharowych. Najbardziej prawdopodobni zwycięzcy każdego meczu przechodzą do następnej rundy. Biorąc pod uwagę kursy czterech meczów ćwierćfinałowych, prognozuje się, że jeden do dwóch pojedynków wygrają zespoły, które nie są faworytami rozgrywek.

Faworytem awansu do półfinału turnieju jest Brazylia (70%), następnie Portugalia (59%), Argentyna (58%) i Francja (51%). Najbardziej zaciętym meczem drugiej rundy wydaje się być pojedynek Francja – Anglia.

W porównaniu do prognoz zrealizowanych przed startem Mundialu, Chorwacja zastąpiła Hiszpanię po lewej stronie drabinki, a Maroko jest w ostatniej ósemce na miejscu Belgii. Pozostałych sześciu ćwierćfinalistów zostało poprawnie wytypowanych na miejscach, które zajmują w drabince ujętych w przed turniejowych prognozach Gracenote.

Maroko jest jedyną dużą niespodzianką wśród ćwierćfinalistów, którzy zajęli 20. miejsce z największymi szansami na awans do tego etapu przed turniejem, mając 16% szans na zajście tak daleko. Maroko zostało uznane przez Gracenote za najlepszy afrykański zespół przed rozpoczęciem turnieju. W naszych prognozach przed turniejem Chorwacja była 12. najbardziej prawdopodobnym zespołem, który awansuje do wąskiej ósemki.

Brazylia pozostaje faworytem do wygrania Mistrzostw Świata 2022 i ma na to 25% szans. Argentyna jest drugim faworytem z wynikiem 20%. Na kolejnych miejscach znajdują się Portugalia (z wynikiem 13%), Holandia i Francja (w obu przypadkach po 11%) oraz Anglia, która według szacunków ma 10% szans na wygraną.

Obecnie pozostało tylko 16 możliwych finałów mistrzostw świata. Najbardziej prawdopodobny jest mecz Brazylia – Portugalia, który ma 11,9% szans dojść do skutku. Kolejne miejsca zajmują starcia: Brazylia przeciwko Francji (10,6%), Brazylia przeciwko Anglii (9,7%) oraz Argentyna przeciwko Portugalii (9,4%). Są to obecnie jedyne finały, które mają co najmniej 9% szans na odbycie się.

Procentowe szanse na poszczególne składy finału Mistrzostw Świata:

szanseFinał
szanseFinał
11.9%Brazylia v Portugalia
5.4%Argentyna v Maroko
10.6%Brazylia v Francja
5.1%Holandia v Francja
9.7%Brazylia v Anglia
4.8%Holandia v Anglia
9.4%Argentyna v Portugalia
3.4%Chorwacja v Portugalia
8.4%Argentyna v Francja
3.4%Holandia v Maroko
7.7%Argentyna v Anglia
3.1%Chorwacja v Francja
6.8%Brazylia v Maroko
2.8%Chorwacja v Anglia
5.8%Holandia v Portugalia
1.9%Chorwacja v Maroko

Światowy ranking piłkarski Gracenote

Sekcja sportowa firmy Gracenote po raz pierwszy opracowała własny ranking piłkarski w 2002 roku. Metodologia jest oparta na systemie Elo (używanym do tworzenia rankingów szachistów) i była udoskonalana przez 16 lat.

Za każdym razem, kiedy dwie drużyny konkurują ze sobą, jedna „zdobywa” punkty od drugiej w zależności od wyniku, marginesu wygranej, tego, kto gra u siebie, a także względnej pozycji obu grających drużyn. Ważona jest również liczba punktów, które zmieniają właściciela, według znaczenia zawodów. Z tego względu Mundial i mistrzostwa kontynentalne są najważniejsze, a mecze towarzyskie liczą się najmniej.

Jeżeli na przykład Brazylia (zajmująca pierwsze miejsce) wygra 1–0 w spotkaniu towarzyskim na neutralnym gruncie z drużyną Kostaryki sklasyfikowaną na 28. pozycji, drużyna brazylijska poprawi swoją ocenę o względnie niewielką liczbę punktów, ponieważ wynik takiego meczu jest mniej lub bardziej spodziewany.

Jeżeli jednak Niemcy pokonają Brazylię 7 do 1 podczas Mistrzostw Świata rozgrywanych w Brazylii, klasyfikacja drużyny niemieckiej ulegnie znacznej poprawie kosztem pozycji Brazylii, ponieważ obie drużyny są mocne, a końcowy wynik oraz margines wygranej trudno przewidzieć.

Jak typujemy zwycięstwa?

W rankingach piłkarskich Gracenote wykorzystuje oceny pozycji drużyny do oszacowania prawdopodobieństwa wygranej lub remisu każdej drużyny biorącej udział w turnieju. Mecze wygrane w normalnym czasie przez słabszego przeciwnika z mniejszym odsetkiem szans na wygraną w tych szacunkach są uznawane za największe niespodzianki.

O marce Gracenote

Gracenote to filar firmy Nielsen specjalizujący się w rozwiązaniach w zakresie treści, w tym metadanych branży rozrywkowej, identyfikatorach treści i innych produktach, oferowanych czołowym twórcom, dystrybutorom i platformom na świecie. Technologia Gracenote pozwala na zaawansowaną nawigację między treściami i możliwości odkrywania, zapewniając konsumentom łatwy dostęp do muzyki, programów telewizyjnych, filmów i sportów, które uwielbiają. Ponadto oferuje skuteczne narzędzia do analizy treści, ułatwiając klientom podejmowanie kompleksowych decyzji biznesowych.

O firmie Nielsen

Firma Nielsen kształtuje media i treści na całym świecie jako globalny lider pomiarów, danych i analityki w zakresie zachowań odbiorców. Dzięki naszemu zrozumieniu ludzi i ich zachowań we wszystkich kanałach i na wszystkich platformach wręczamy naszym klientom potężne narzędzie: niezależne i dające się wykorzystać w praktyce informacje, które pozwolą im łączyć się i wchodzić w interakcje z ich odbiorcami — teraz i w przyszłości.

Nielsen działa w ponad 55 krajach na całym świecie. Dowiedz się więcej, wchodząc w witrynę www.nielsen.com lub na stronę www.nielsen.com/investors, oraz połącz się z nami w mediach społecznościowych (Twitter, LinkedIn, Facebook i Instagram).

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

5 4 Głosowania
Ocena artykułu

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Prosimy o komentarz.x