Betclic wraca do Polski. Choć w rzeczywistości nigdy z niej nie wyszedł
Od jakiegoś czasu popularny bukmacher internetowy Betclic zapowiada, że znowu będzie można korzystać z jego usług nad Wisłą. Ma już zezwolenie od ministra finansów i na polski rynek ma wrócić „już niedługo”. Dotychczas też u nas działał, ale musiał się kamuflować.
„Betclic” znowu w Polsce – informuje banner wyświetlający się po wpisaniu w przeglądarce adresu betclic.pl. „Z przyjemnością informujemy, że Betclic.pl jest w pełni licencjonowany i niedługo wróci do Polski z szeroką i dopasowaną dla polskich graczy ofertą bukmacherską!” – czytamy.
Jest też informacja o szkodliwości hazardu oraz numer zezwolenia. Próbowaliśmy zweryfikować go w ministerstwie. Nie uzyskaliśmy jeszcze odpowiedzi, ale nie ma żadnych podstaw, by twierdzić, że to nieprawda.
Tym samym wydaje się, że niedługo polscy gracze będą mogli wrócić do obstawiania właśnie u tego popularnego bukmachera. Zanim bowiem w Polsce zaczęła działać tzw. ustawa hazardowa, Betclic – obok bwin.com (wcześniej betandwin.com) – był jednym z największych w branży.
Według danych Megapanelu z marca 2016 roku co miesiąc odwiedzało go ponad 3 mln realnych użytkowników. To właśnie Polacy najbardziej upodobali sobie ten serwis, gdzie stanowili ponad 90 proc. wszystkich graczy. Betclic był również sponsorem, który pojawiał się na koszulkach piłkarzy Lecha Poznań. Po zmianie przepisów umowa sponsoringowa została jednak rozwiązana.
Zaczęła bowiem obowiązywać ustawa hazardowa, później jej nowelizacja, a wraz z nią „rejestr domen służących do oferowania gier hazardowych niezgodnie z ustawą”. W wielkim skrócie: to lista witryn do obstawiania, których właściciele nie byli zarejestrowani w Polsce. A to było warunkiem legalnego działania w naszym kraju.
Innymi słowy: nie rejestrujesz działalności w Polsce i nie płacisz tutaj podatków, nie jesteś legalnym bukmacherem i dlatego blokujemy twoje strony. To oznaczało, że wszyscy nielegalni bukmacherzy internetowi musieli wycofać się z Polski, dopóki nie zarejestrują tu działalności.
Całość czytaj na: money.pl
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).