Silesion.PL

serwis informacyjny

10 nowych stacji Grupy ORLEN na Słowacji

Grupa ORLEN otworzyła 10 nowych stacji paliw na Słowacji i z 36 obiektami znalazła się wśród 5 największych sieci na tym rynku. Nowe stacje samoobsługowe zostały uruchomione między innymi w Bratysławie i Koszycach. Po uruchomieniu kolejnych planowanych obiektów koncern będzie dysponować ponad 90 stacjami i wejdzie do grona 3 największych sieci w tym kraju.

Łącznie na rynkach zagranicznych Grupa ORLEN posiada blisko 1100 stacji. Zgodnie z założeniami strategii ORLEN2030 koncern zamierza zwiększyć udział stacji zagranicznych w sieci z 37% do 45%.

– Zgodnie ze strategią koncernu konsekwentnie wzmacniamy naszą pozycję na rynkach zagranicznych. Skutecznie wykorzystujemy doświadczenie zdobyte w ekspansji międzynarodowej przy dynamicznym rozwoju sieci na rynku słowackim. W ciągu 3 lat udało nam się zbudować silną i rozpoznawalną markę. Dostrzegamy duży potencjał tego rynku i co istotne jesteśmy na nim również silnie obecni ze sprzedażą hurtową, co uzupełnia nasz łańcuch wartości – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Nowe, samoobsługowe stacje pod marką ORLEN powstały w ramach rebrandingu 10 stacji z pakietu 25 przejętych przez Grupę ORLEN od lokalnej sieci. Proces rebrandingu wszystkich stacji z tego pakietu planowany jest do końca 2022 roku. Nowe stacje oferują paliwa EFECTA i są w pełni zautomatyzowane. Łącznie na rynku słowackim Grupa ORLEN prowadzi 14 stacji w formacie samoobsługowym, uzupełniających ofertę 22 obiektów prowadzących sprzedaż pozapaliwową.

Grupa ORLEN działa na rynku słowackim od 2019 r., kiedy to spółka otworzyła w tym kraju swoją pierwszą stację paliw. Do końca 2022 roku sieć będzie liczyła 50 obiektów, natomiast w ramach realizacji środków zaradczych po połączeniu z Grupą LOTOS, Grupa ORLEN przejmie od MOL 41 dodatkowych stacji. Obecnie Grupa ORLEN posiada również ok. 15% udział w hurtowym rynku paliw na Słowacji.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

5 1 Głosowanie
Ocena artykułu

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Prosimy o komentarz.x