White Stone sprzedaje Celebro do debiutanta na polskim rynku – Eika Real Estate Fund
White Stone Development sprzedał biurowiec Celebro do Eika Real Estate Fund, reprezentowanego przez podmiot Eika Asset Management. Celebro to nowoczesny budynek biurowy klasy A, oferujący ok. 7 200 mkw GLA i znajdujący się w Warszawie przy ulicy Gładkiej 22. Został zaprojektowany przez prestiżowe biuro architektoniczne Kuryłowicz & Associates. Wybudowany w 2019 roku, posiada certyfikat BREEAM New Construction Very Good.
Celebro jest wynajęty w 100%. Największym najemcą jest Avon, związany z tą lokalizacją od ponad 20 lat. Część budynku została zaadaptowana na potrzeby ośrodka badan klinicznych dla najemcy Pratia z grupy Neuca – jednej z największych firm farmaceutycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Pod koniec 2022 roku Pratia uruchomiła na Gładkiej najnowocześniejszy ośrodek badań klinicznych w Europie MTZ powered by Pratia, koncentrujący się na terapii onkologicznej.
Nabywca budynku, Eika Real Estate Fund, reprezentowany przez Eika Asset Management, to litewski podmiot zarządzający aktywami. Portfel Eika składa się w głównej mierze z nieruchomości zdywersyfikowanych w różnych segmentach rynku, znajdujących się głównie na Litwie. Inwestor wychodzi jednak coraz bardziej na inne rynki Europy Środkowo-Wschodniej.
Anna Suchodolska, co-CEO i CFO w White Stone Development: “Jesteśmy dumni, że to właśnie nasz budynek przyciągnął nowego inwestora na polskim rynku, Eika. Celebro został wybudowany przez SPS Construction, spółkę z naszej grupy, następnie wynajęty świetnym najemcom, sprawnie zarządzany, dlatego jesteśmy pewni, że oddajemy znakomity produkt inwestycyjny w ręce nowego właściciela.”
Viktorija Orkine, CEO w Eika Asset Management: “Cieszymy się z finalizacji tej transakcji, która jest naszą pierwszą inwestycją na polskim rynku. Po zbudowaniu silnego portfolio na Litwie, zdecydowaliśmy o rozszerzeniu naszego zakresu terytorialnego. Zrealizowaliśmy już pierwsze inwestycje na Słowacji i Łotwie. Postrzegamy polski rynek nieruchomości jako silny i stabilny, dlatego rozważamy tutaj kolejne możliwości inwestycyjne.”
Michał Ćwikliński, Principal, Managing Director w Avison Young: “Transakcja Celebro potwierdza atrakcyjność warszawskiego rynku biurowego. W obecnych czasach niepewności, inwestorzy dokładniej analizują swoje inwestycje, często skłaniając się ku nieruchomościom o niższym stopniu ryzyka. Takim z aktywem z pewnością jest Celebro – nowy, z silnymi najemcami, bardzo dobrze skomunikowany z resztą miasta.”
Avison Young reprezentował sprzedającego. Zespół CMS doradzał z kolei w kwestiach prawnych, zespół MDDP – podatkowych.
Kupujący korzystał z usług doradczych Eversheds Sutherland, TPA oraz JLL.
White Stone to deweloper nowoczesnych nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych w Polsce, czynnie zaangażowany w tworzenie nowej jakości tak w sektorze deweloperskim, jak i w miejskiej architekturze. W portfolio firmy znajdują się kameralne osiedla i duże, wielokondygnacyjne apartamentowce, kompleksy biurowców klasy A oraz historyczne nieruchomości, poddawane rewitalizacji, jak warszawski Fort Mokotów.
Eika Real Estate Fund
Eika Real Estate Fund jest drugim z czterech funduszy nieruchomości zarządzanych przez Eika Asset Management, inwestujących w nieruchomości komercyjne. Eika Real Estate Fund inwestuje w klasyczne aktywa komercyjne, takie jak biurowce, centra handlowe i obiekty logistyczne czy obiekty przemysłu lekkiego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Avison Young
Avison Young jest międzynarodową firmą doradczą działającą na rynku nieruchomości, stworzoną, aby generować realną wartość ekonomiczną, społeczną i środowiskową w oparciu o ludzi i dla ludzi. Główna siedziba firmy znajduje się w Toronto w Kanadzie. Avison Young wyróżnia się globalną współpracą partnerów firmy na całym świecie, którzy wspólnie i każdy z osobna mają wpływ na działania i rozwój firmy. Na polskim rynku nieruchomości komercyjnych firma obecna jest od 2017 roku i obecnie świadczy usługi doradcze w zakresie wycen nieruchomości, najmu powierzchni biurowych, doradztwa inwestycyjnego oraz technicznego i zarządzania projektami.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).