W Zabrzu powstaje niecodzienny projekt – Łąki Łomży
Dzisiaj na terenach zielonych, przy al. Korfantego 18, pojawiła się Łąka Łomży. Połączona inicjatywa Fundacji Łąka i firmy Van Pur S.A., właściciela marki Łomża, zaowocowała przeniesieniem klimatu kwiatowych łąk, w formie zielonego zakątka, który na stałe zagości w Zabrzu. Celem projektu #ŁąkiŁomży jest propagowanie spokojnego, zrównoważonego i zdecydowanie wolniejszego trybu życia. Podczas spotkania, które odbyło się na start projektu, wspólnie zasadzono kwiaty, a Łąka Łomży została oficjalnie oddana do użytku mieszkańcom Zabrza.
Łąki kwietne, tak popularne w ostatnich latach, pozwalają stworzyć naturalny element dekoracyjny, np. w przestrzeni miejskiej. Stanowią wyjątkowo wdzięczne urozmaicenie lokalnego krajobrazu. Można siać je zarówno bezpośrednio w ziemi, jak i w donicach na balkonie. Bez względu na lokalizację, liczy się finalny efekt – dodanie otaczającej przestrzeni naturalnie pięknej kompozycji. Z tej potrzeby powstał właśnie projekt #ŁąkiŁomży stworzony przez firmę Van Pur oraz Fundację Łąka.
Łąka Łomży w Zabrzu
31 sierpnia projekt #ŁąkiŁomży zagościł w Zabrzu. W oficjalnej części inauguracji projektu udział wzięła Małgorzata Mańka-Szulik – Prezydent Miasta Zabrze. Nie zabrakło też pomysłodawców wyjątkowej akcji, czyli przedstawicieli Fundacji Łąka oraz Van Pur S.A. Na evencie firmę reprezentował Jarosław Rzepka – dyrektor Browaru Zabrze.
Poprzez inicjatywę Łąki Łomży chcemy, żeby ludzie poczuli w mieście klimat prawdziwej łąki. Zgodnie z hasłem naszej marki „Łomża, W swoim tempie”, zachęcamy do nieśpiesznego czerpania przyjemności z wolnych chwil. Chcemy, by mieszkańcy Zabrza choć na moment, usiedli i odpoczęli – złapali nieco wytchnienia od codzienności. Naszym celem jest stworzenie wyjątkowych miejsc spotkań, na łonie natury, a jednak w mieście. Dlatego w te wakacje Łąki Łomży zawitały już do Kielc, Katowic i Łomży. A dzisiaj można z nich skorzystać w Zabrzu. – powiedziała Jagoda Iwańczuk, Prezes Zarządu Van Pur S.A.
Wydarzenie odbyło się na łące nieopodal pływalni Aquarius. Tuż obok al. Korfantego 18 powstała specjalnie stworzona przestrzeń, składająca się z drewnianych mebli wypoczynkowych. Całość zachęca do delektowania się krajobrazem łąki.
W ramach spotkania został przeprowadzony warsztat „wszystko, co chcieliście wiedzieć o łąkach kwietnych”. Wszyscy uczestnicy, bogatsi o wiedzę na temat łąk, zabrali się za wspólne sadzenie kwiatów. Przedstawiciele Fundacji Łąka podpowiadali również, jak najlepiej stworzyć przyjazną przestrzeń pełną kwiatów i roślin w swoim otoczeniu. Odwiedzający Łąkę Łomży otrzymali specjalną mieszankę nasion, dzięki którym mogą stworzyć swoją łąkę, nawet w zaciszu domu.
Więcej natury w mieście
W ochronie środowiska liczy się każdy, nawet najmniejszy gest i wybór, dlatego zachęcamy każdego do siania kwiatów. Aby pokazać, jak istotne jest tworzenie naturalnych przestrzeni w polskich miejscowościach, we współpracy z firmą Van Pur S.A postanowiliśmy stworzyć Łąki Łomży. Poprzez ten ważny projekt chcemy przekonać mieszkańców miasta Zabrze, że kwiatowe łąki są świetnym rozwiązaniem niezależnie czy są sadzone w centrum czy siane na terenach zieleni – powiedział Maciej Podyma, Prezes Fundacji Łąka.
Łąka Łomży to wyjątkowa inicjatywa, która powstała, aby tworząc #ŁąkiŁomży i zmieniać oblicze polskich miast i poprawić jakość życia ich mieszkańców! Łąki kwietne to piękne, praktyczne i ekologiczne tereny w mieście. Kwitną kolorowo, żywią ważne dla ludzi pszczoły i inne zwierzęta. Dzięki nim do miast powraca namiastka dzikiej przyrody.
Jeden metr kwadratowy łąki to około:
• 160 pojedynczych kwiatów,
• 25 roślin,
• 70 wyżywionych pszczół każdego dnia,
• 0,9 kg CO2 pochłoniętego rocznie.
1 m kw. łąki kwietnej wyłapuje tyle pyłów, co średniej wielkości drzewo!
Wspólna inicjatywa Łąki Łomży rozpoczęła się 19. sierpnia w Kielcach. 24. sierpnia kolejna łąka powstała w Katowicach. A 27 inicjatywa Łąka Łomży trafiła… do Łomży. Dzisiaj Łąka Łomży powstała też w Zabrzu. To jednak nie koniec działań, bowiem w przyszłym roku firma Van Pur S.A. chce wybrać więcej miast, by stworzyć w nich zieloną przestrzeń.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).