Ukraiński Barkom Każany Lwów zagra w PlusLidze sezonu 2022/2023
Rada Nadzorcza Polskiej Ligi Siatkówki spotkała się Olegiem Baranem – z prezesem ukraińskiego klubu Barkom Każany Lwów, który od wielu miesięcy aplikuje do Ligi Mistrzów Świata. Po specjalnej wideokonferencji obie strony podtrzymały chęć dołączenia ukraińskiego zespołu do PlusLigi w następnym sezonie rozgrywkowym.
Właściciel i główny sponsor ukraińskiej drużyny przedstawił szczegółową analizę sytuacji klubu, wraz z gotowymi propozycjami organizacyjnymi na najbliższy sezon Ligi Mistrzów Świata. Rada Nadzorcza PLS postanowiła, że proces przyjmowania Barkomu Każany Lwów do PlusLigi będzie kontynuowany.
– Mamy wyjątkowy czas, wspólnie uznaliśmy że nasi ukraińscy przyjaciele spełniają wymogi i jednocześnie zasługują na nasze wsparcie oraz solidarność – podkreśla Artur Popko, prezes zarządu Polskiej Ligi Siatkówki. – Także ze względu na wojnę na Ukrainie i napaść Rosji na naszych wschodnich sąsiadów nie powinniśmy odbierać im, i nam, szans na rozwój naszych ligowych rozgrywek. W najbliższych miesiącach będziemy kontynuowali proces przyjmowania Barkomu do PlusLigi, został do spełnienia jeszcze szereg formalności wynikających z zapisów naszego regulaminu. Wspólna decyzja Rady oznacza jednak, że jesteśmy gotowi na to wyzwanie i nowy rozdział w historii naszej zawodowej ligi. O szczegółach będziemy stopniowo informować w następnych miesiącach, pragnę jednak już teraz zapewnić, że przyjęte warianty gwarantują pełne bezpieczeństwo naszym drużynom.
Przypomnijmy, że podtrzymanie procesu dołączenia do PlusLigi zespołu Barkom Każany Lwów w sezonie 2022/2023 oznacza, że w bieżącym sezonie ostatnia drużyna PlusLigi po zakończeniu fazy zasadniczej (czyli znajdująca się na 14. miejscu w tabeli po 26. kolejkach) zagra baraż o pozostanie w Lidze Mistrzów Świata z drugim w klasyfikacji końcowej zespołem TAURON 1. Ligi. Z kolei mistrz TAURON 1. Ligi awansuje bezpośrednio, obok Barkomu Każany Lwów. To oznacza, że w przyszłym sezonie w PlusLidze rywalizować będzie szesnaście zespołów.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).