Świąteczny stół Polaków nie taki tradycyjny? Po wielkanocnym śniadaniu pizza, a do sałatki wege majonez

Kulinarne rytuały są nieodłączną częścią wielkanocnych tradycji. Jednak czy na stołach Polaków jest miejsce tylko na tradycyjne dania? Jak pokazują dane Glovo – niekoniecznie. W Wielką Sobotę dalej chętnie korzystamy z zamówień na wynos. Dominują frytki, kebab czy pizza, ze wzrostem nawet o kilkaset procent w porównaniu do zwykłego weekendu. Z kolei w zamówieniach zakupów spożywczych pojawił się ciekawy trend. Do „wojen majonezowych” dołącza nowy konkurent w postaci opcji wege.
Czy Polacy są kulinarnymi tradycjonalistami czy może jesteśmy nieco zmęczeni typowym menu i poszukujemy innych, mniej konwencjonalnych smaków? Aby się o tym przekonać, Glovo przeanalizowało dane na temat zamówień dokonanych w świąteczną sobotę w porównaniu ze zwykłym weekendem.
Pizza na wielkanocną kolację? Czemu nie?
Choć święta kojarzą się z rodzinnym śniadaniem i tradycyjnym menu, coraz częściej stają się okazją do zamówienia jedzenia na wynos. Polacy wybierają wygodne, szybkie alternatywy, które pozwalają im spędzić więcej czasu z bliskimi, a mniej – w kuchni.
W zestawieniu zamówień złożonych w aplikacji Glovo w Wielką Sobotę 2024 roku wybija się kilka szczególnie popularnych pozycji. Niekwestionowanym ulubieńcem w kategorii fast food była pizza – klienci zamawiali ją kilkukrotnie częściej niż w zwykły weekend. Popularnością cieszyły się też gotowe kanapki, kebab (nawet 40% więcej zamówień), burgery, frytki oraz kawa i napoje kawowe.
Szybka dostawa także od święta
Glovo odnotowało również istotny wzrost zamówień w Wielką Niedzielę. W porównaniu z 2023 rokiem, liczba zamówień w Niedzielę Wielkanocną 2024 roku wzrosła o 23,5%. To wynik spójny z rocznym wzrostem Glovo na poziomie 25%, dzięki któremu platforma utrzymuje pozycję lidera rynku delivery.
W Glovo wierzymy, że przyszłość gastronomii leży w przekraczaniu granic – nie tylko geograficznych, ale też kulinarnych, dzięki temu jesteśmy dziś liderem rynku delivery. Święta nie są już wyłącznie czasem domowej kuchni – klienci coraz chętniej sięgają po wygodne rozwiązania, które pozwalają cieszyć się chwilą. Dla całej kategorii to bardzo pozytywny sygnał – konsumenci zaczynają ufać, że jakość i wygoda są dostępne również w dni, które jeszcze kilka lat temu były poza zasięgiem delivery. To też impuls dla partnerów – restauracji i sklepów – by planować specjalne oferty właśnie na święta. Warto też zwrócić uwagę na potrzeby osób, które nie obchodzą świąt – m.in. obcokrajowców mieszkających głównie w dużych miastach.
Tomasz Suchodolski, Regional Director w Glovo
Nowy gracz w „majonezowej wojnie”
W kategorii, która zwłaszcza w okresie świątecznym rozgrzewa dyskusję wśród Polaków, do walki dołączył nowy konkurent. Podczas gdy internauci debatują o preferencjach dotyczących ulubionych marek, w okresie okołoświątecznym widać zwiększone zamówienie majonezów wegańskich. Choć klasyczne opcje zajmują miejsca na podium, to warto odnotować, że jednego dnia majonez wege był najczęściej zamawianym produktem z tej kategorii w Glovo.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).