Silesion.PL

serwis informacyjny

Statystyki: Frekwencja w PKO BP Ekstraklasie 2021/22

Łącznie w sezonie 2021/22 mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy obejrzało 2 249 435 osób. Był to jednocześnie pierwszy sezon od rozgrywek 1997/98, w których wzięło udział 18 zespołów. Zapraszamy do zapoznania się ze statystykami frekwencji z niedawno zakończonego sezonu.

Od początku sezonu 21/22 stadiony mogły być wypełnione w 50% (do limitu nie zaliczały się osoby zaszczepione) i taki stan obowiązywał do końca lutego 2022. Od 1 marca, tj. od 24. kolejki, limit został zniesiony i stadiony mogły być już wypełnione w stu procentach. 

Łącznie w sezonie mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy obejrzało 2 249 435 widzów. Średnia widzów na jeden mecz wynosiła natomiast 7 375. 

Najlepszą kolejką pod względem liczby widzów była ostatnia, 34. seria spotkań. Łącznie na trybunach zasiadło wówczas 112 916 kibiców (12 546 średnia) – najwięcej na meczu Lech Poznań – Zagłębie Lubin, kiedy to Kolejorz świętował mistrzostwo Polski. 

  • Łącznie widzów w całym sezonie: 2 249 435 
  • Średnia w sezonie: 7 375

Tabela frekwencji Ekstraklasy (średnia na mecz):

M.KlubFrekwencja
1LECH POZNAŃ22 560
2WISŁA KRAKÓW15 275
3LEGIA WARSZAWA14 487
4GÓRNIK ZABRZE 12 043
5ŚLĄSK WROCŁAW9 287
6LECHIA GDAŃSK8 788
7POGOŃ SZCZECIN7 665
8CRACOVIA6 996
9JAGIELLONIA BIAŁYSTOK6 977
10RAKÓW CZĘSTOCHOWA4 256
11RADOMIAK RADOM4 084
12PIAST GLIWICE3 731
13STAL MIELEC3 529
14KGHM ZAGŁĘBIE LUBIN3 165
15BRUK BET TERMALICA2 890
16GÓRNIK ŁĘCZNA2 835
17WISŁA PŁOCK2 139
18WARTA POZNAŃ1 854

Mecze Ekstraklasy z najlepszą frekwencją w sezonie:

MDrużynaLiczba widzówPrzeciwnikKolejka
1LECH POZNAŃ41 008KGHM Zagłębie Lubin34. kolejka
2LECH POZNAŃ40 072Jagiellonia Białystok26. kolejka
3LECH POZNAŃ39 225Legia Warszawa28. kolejka
4LECH POZNAŃ28 808Śląsk Wrocław10. kolejka
5LECH POZNAŃ27 534Raków Częstochowa24. kolejka
6LECH POZNAŃ26 890Wisła Kraków8. kolejka
7LECH POZNAŃ26 352Stal Mielec30. kolejka
8LEGIA WARSZAWA25 702Lech Poznań11. kolejka
9WISŁA KRAKÓW25 317Cracovia14. kolejka
10WISŁA KRAKÓW23 717Legia Warszawa6. kolejka

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

5 1 Głosowanie
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Prosimy o komentarz.x