Śląsk Wrocław z najwyższą oceną organizacji meczów w Polsce
Polski Związek Piłki Nożnej opublikował kolejny „Raport dotyczący organizacji i stanu bezpieczeństwa meczów piłki nożnej szczebla centralnego PZPN”. Śląsk Wrocław ponownie znalazł się w czołówce, osiągając najwyższą ogólną ocenę organizacji meczów w Polsce.
Ze względu na kolejny sezon rozgrywany w specjalnych warunkach reżimu sanitarnego raport składa się z ograniczonej liczby 11 kategorii (w porównaniu do 23 w poprzednich latach). Wrocławski klub osiągnął najwyższą ocenę w trzech z nich: warunki pracy mediów (ex aequo z Legią Warszawa), parkingów dla drużyn i oficjeli oraz oceny organizacji meczów.
Śląsk plasował się w czołówce również w innych kategoriach, takich jak warunki pracy stanowiska dowodzenia, polityka informacyjna, ocena pracy kierownika ds. bezpieczeństwa. W sumie Śląsk znalazł się w górnej połowie tabeli w 10 z 11 kategorii.
Ogólna ocena organizacji meczów przyznana Śląskowi wynosi 5,20, co jest najlepszym wynikiem biorąc pod uwagę wszystkie kluby na poziomie centralnym (licząc Ekstraklasę, I ligę oraz II ligę). Za plecami wrocławian znalazła się Legia Warszawa (5,13) i Piast Gliwice (5,12). Najwyższą ocenę spośród zespołów z drugiego poziomu rozgrywkowego uzyskała Korona Kielce (5,12), a z trzeciego – Wigry Suwałki (5,0).
W gronie zespołów II ligi oceny otrzymywał również Śląsk II Wrocław. Pod względem ogólnej oceny organizacji meczów rezerwy WKS-u zajęły piąte miejsce z wynikiem 4,61.
Raport dotyczący organizacji i bezpieczeństwa podczas meczów piłkarskich szczebla centralnego przedstawia szczegółową analizę różnych czynników wpływających na poziom bezpieczeństwa oraz płynność organizacji wydarzeń na stadionach piłkarskich ekstraklasy, I oraz II ligi. Dokument powstał dzięki informacjom Delegatów Meczowych PZPN, Obserwatorów, Sędziów oraz Koordynatorów ds. Współpracy z Kibicami.
Do powstania tej dogłębnej analizy kondycji bezpieczeństwa na polskich stadionach potrzeba było kilku tysięcy dokumentów, w tym szczegółowej dokumentacji każdego spotkania minionej kampanii ligowej.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).