Shell nawiązuje współpracę z Too Good To Go
Usługa Too Good To Go jest już dostępna na 300 stacjach Shell, a do końca stycznia br. zostanie rozszerzona na wszystkie lokalizacje w Polsce. To rozwiązanie, które realnie odpowiada na problem marnowania żywności. Współpraca stanowi kolejny ważny krok Shell w stronę zrównoważonego rozwoju.
Z danych ONZ wynika, że w gospodarstwach domowych, sprzedaży detalicznej i branży gastronomicznej marnuje się rocznie ok. 931 mln ton żywności, co w przeliczeniu na każdego mieszkańca Ziemi daje 74 kg rocznie[1]. Wpływa to także na emisję gazów cieplarnianych – 10 proc. światowej emisji CO2 ma swoje źródło właśnie w wyrzucaniu żywności[2].
Liczby pokazują dużą skalę problemu, dlatego w grudniu 2023 r. Shell nawiązał współpracę z firmą wpływu społecznego Too Good To Go. Jest to aplikacja, która zapobiega marnowaniu żywności poprzez łączenie klientów z restauracjami i sklepami oferującymi nadwyżki żywności w korzystnej cenie. Inicjatywa szybko zyskała uznanie wśród klientów Shell – jest dostępna już w 300 punktach sieci, a do końca stycznia 2024 będzie rozszerzona na wszystkie stacje w Polsce.
Aplikacja Too Good To Go wpisuje się w działalność sektora Food & Coffee, pomagając osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju, jakie stawiają sobie organizacje. Klienci kupując oferowane produkty z formie Paczki Niespodzianki, wspierają Shell w wysiłkach na rzecz zapobiegania marnowaniu żywności zgodnie z jego procedurami i standardami bezpieczeństwa.
Dzięki naszym partnerom tworzymy największy rynek do zarządzania nadwyżkami jedzenia na świecie. Jesteśmy zachwyceni, że nowy rok rozpoczynamy od współpracy ze strategicznym partnerem, dla którego promowanie idei niemarnowania żywności jest bliskie. Użytkownicy aplikacji Too Good To Go w Polsce uratowali już ponad 9 milionów posiłków. Teraz, dzięki współpracy z Shell, będą mogli realnie zwiększać skalę niezmarnowanego jedzenia jeszcze skuteczniej – mówi Paschalis Loucaides, wiceprezes ds. operacyjnych w Too Good To Go.
Usługa Too Good To Go to świetna okazja, aby razem z naszymi klientami uratować produkty takie jak kanapki skomponowane ze świeżych warzyw, mięs wędlin, ciasta sałatki i inne przekąski. To istotny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Naszym celem jest zmniejszenie ilości żywności kierowanej do utylizacji, a dzięki Too Good To Go możemy to osiągnąć, angażując naszych klientów w ten proces – mówi Mikołaj Pawlak, dyrektor kategorii Shell Café w Shell Polska.
Aplikacja to nie tylko narzędzie, z którym można zapobiegać marnowaniu żywności, ale również dodatkowy benefit dla klientów Shell. Użytkownicy Too Good To Go, mają dostęp do wysokiej jakości produktów spożywczych w atrakcyjnej cenie. Korzyść jest więc potrójna – dla środowiska, portfeli klientów i kubków smakowych.
[1] FAO alarmuje: Każdy mieszkaniec Ziemi marnuje 74 kg pożywienia rocznie – Forsal.pl
[2]10 proc. emisji gazów cieplarnianych ma źródło w marnotrawstwie pożywienia – rp.pl
Shell to globalna grupa spółek energetycznych i petrochemicznych, prowadząca działalność w ponad 70 krajach. Firma wykorzystuje zaawansowane technologie i nowatorskie podejście, aby budować zrównoważoną przyszłość energetyczną. Shell w Polsce operuje aktualnie ponad 460 stacjami oferującymi najwyższej jakości paliwa, bogatą ofertę kawową oraz asortyment produktów spożywczych i motoryzacyjnych. W 2023 r. po raz 13. Shell został nagrodzony Gwiazdą Jakości Obsługi, co potwierdza zaufanie klientów do marki. Shell dysponuje również szeroką gamą olejów i smarów do samochodów i dla przemysłu, a do klientów biznesowych skierowana jest oferta kart paliwowych, usług drogowych i innych rozwiązań dla flot w ramach programu Shell Card. Ponadto w Krakowie działa Shell Business Operations, jedno z największych centrów nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce: 5000 pracowników stanowi wsparcie dla grupy Shell globalnie w obszarach finansów, logistyki, zakupów, procesów kadrowych, obsługi klientów, jak również w komunikacji zewnętrznej czy wewnętrznej. W 2023 roku praktyki Shell Polska w obszarze zrównoważonego rozwoju znalazły się w raporcie „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre praktyki”. W 2023 Shell uzyskał również Biały Listek CSR. Global Compact Network Poland nadał Shell tytuł Rzecznika Standardu Etyki wyróżniający firmy, które konkurują w oparciu o transparentne zasady biznesowe, wiarygodność i wzajemną odpowiedzialność.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).