Rośnie popyt na bardziej luksusowe samochody używane
Z danych AAA AUTO, firmy należącej do grupy AURES Holdings, wynika, że rośnie sprzedaż bardziej luksusowych samochodów używanych, niemal wszystkich marek. W pierwszym kwartale tego roku firma sprzedała dwa razy więcej takich samochodów niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku. To drugi najlepszy wynik kwartalny w trzydziestoletniej historii firmy. Największym zainteresowaniem w całej grupie cieszą się modele marki Skoda – Kodiaq i Superb.
„We wszystkich krajach, w których działamy, nie tylko pod marką AAA AUTO, rośnie zainteresowanie młodymi, bardziej luksusowymi modelami samochodów. Jest kilka powodów. W związku z pandemią klienci postanowili więcej zainwestować w samochody, aby zapewnić sobie komfort i bezpieczeństwo, których nie zapewnia komunikacja zbiorowa. Drugi powód to silniki. Samochody klasy niższej i niższej średniej są częściej produkowane z silnikami o mniejszej pojemności, podczas gdy samochody premium są wyposażane w mocniejsze silniki” – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO. W całej grupie w pierwszym kwartale 2022 roku sprzedano dwukrotnie więcej młodych samochodów premium. „To drugi najlepszy kwartalny wynik sprzedaży. Tylko o 11 proc. więcej sprzedano w ostatnim kwartale ubiegłego roku, kiedy wzrosło zainteresowanie bardziej luksusowymi samochodami. Można się spodziewać, że zainteresowanie takimi samochodami będzie nadal rosnąć, nawet przy rosnących cenach paliw” – dodała Karolína Topolová.
W międzynarodowej sieci centrów samochodowych AAA AUTO aż o 73 proc. więcej luksusowych aut kupują mężczyźni, najczęściej przedsiębiorcy. Największym zainteresowaniem cieszą się samochody Škoda Kodiaq i Škoda Superb, w wieku poniżej pięciu lat. Na coraz większej popularności zyskują także Toyota RAV 4 i Ford Ranger. Niestety, gdy rośnie popyt, podaż niektórych modeli na rynku europejskim spada, tak wynika z regularnej analizy rynku wtórnego Barometr, prowadzonej przez AURES Holdings. Na przykład, podaż Mercedesów GLC na polskim rynku spadła w pierwszym kwartale tego roku o 14 proc. Cena wzrosła ze 184.900 zł do około 232. 470 zł. Rosną również przebieg i wiek oferowanych samochodów.
Najlepiej sprzedające się modele samochodów w AAA AUTO w cenie powyżej 114 tys. zł.
1. | Škoda Kodiaq | 6. | Volkswagen Arteon |
2. | Škoda Superb | 7. | Ford Ranger |
3. | Ford Custom | 8. | Mercedes-Benz GLE |
4. | Mercedes-Benz CLA | 9. | Mercedes-Benz GLC |
5. | Toyota RAV 4 | 10. | Mitsubishi L200 |
Po marcowym wzroście ofert samochodów na wtórnym rynku, w kwietniu Polacy ruszyli na zakupy aut używanych. Według miesięcznego raportu AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w kwietniu 2022 roku w Polsce pojawiło się 205.811 aut z drugiej ręki. Oznacza to duży spadek samochodów na rynku o 26.013 aut w stosunku do marca 2022 roku. Jednocześnie wzrosła mediana ceny aut używanych o 500 złotych względem poprzedniego miesiąca, do 24.000 złotych.
____
Grupa AAA AUTO istnieje na rynku od 30 lat. Jest częścią grupy AURES Holdings należącej do brytyjsko-polskiego funduszu inwestycyjnego Abris Capital Partners. Od momentu rozpoczęcia działalności, Grupa AAA AUTO obsłużyła ponad 2.6 miliona klientów. W 2019 roku sprzedała 86.000 samochodów. Obecnie posiada kilkadziesiąt oddziałów, w tym w Polsce. Pod względem liczby sprzedanych samochodów AAA AUTO jest jednym z największych dealerów używanych samochodów w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2017 Grupa AAA AUTO zajęła 2. miejsce w European Business Awards 2016/2017. W Polsce Grupa AAA Auto funkcjonuje jako Autocentrum AAA AUTO Sp. z o.o.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).