Rośnie popularność zagranicznych podróży koleją – widoczny efekt ofert promocyjnych
W ostatnim czasie rośnie zainteresowanie podróżami pociągiem za granicę. Zwiększona popularność zagranicznych wyjazdów z PKP Intercity to zasługa między innymi specjalnych ofert dla pasażerów, takich jak bilety Super Promo International do Austrii i Czech, które w drugiej połowie bieżącego roku zostały wprowadzone do sprzedaży internetowej. W ramach tej oferty z Krakowa i Katowic można pojechać do Wiednia już za 9,90 euro.
Bilety Super Promo International na połączenia do i z Czech są dostępne w systemie internetowej sprzedaży e-IC od 17 czerwca br., na połączenia do i z Austrii zaś od 18 października. Od połowy czerwca w podróż pomiędzy Polską a ojczyzną Mozarta lub Czechami z promocyjnymi biletami zapisanymi w smartfonach wybrało się już 10 tys. osób. Rozszerzenie sprzedaży o bilety z i do Austrii znacząco zwiększyło dynamikę wzrostu popularności zagranicznych podróży kolejowych, mimo okresu powakacyjnego.
Oferta Super Promo International podzielona jest na 5 progów cenowych – gdy wyczerpie się jedna pula biletów, automatycznie rozpoczyna się sprzedaż z kolejnej. Najniższe progi dają możliwość zakupu biletów z Krakowa lub Katowic już od zaledwie 9,90 euro (do Wiednia czy Pardubic), z Warszawy do stolicy Austrii lub Pragi od 19,90 euro, a z Gdyni od 29,90 euro (do Wiednia). Z Krakowa i Katowic do stolicy Czech można pojechać już za 14,90 euro.
Do wyboru jest wiele połączeń, ponieważ każdego dnia pomiędzy Warszawą a Pragą jeżdżą 4 pary pociągów, stolicę Polski ze stolicą Austrii łączą zaś 3 pary. Kraków ma zapewnione 2 połączenia z Pragą i Wiedniem. Mieszkańcy Górnego Śląska mają do wyboru 4 połączenia pomiędzy Katowicami a Pragą i 5 par pociągów łączących Katowice z Wiedniem.
To kolejne rozwiązanie wprowadzone z myślą o klientach, które bardzo dobrze się przyjęło. Świadczy o tym sprzedanie przez internet w ostatnich miesiącach 10 tys. biletów do i z Austrii oraz Czech. Wdrożenie oferty do systemu sprzedaży internetowej e-IC znacznie ułatwiło planowanie podróży. W tej chwili klienci mogą kupić przez internet bilety promocyjne już do trzech krajów, ale to nie koniec. Planujemy rozszerzenie oferty o kolejne kraje. Chcemy, żeby na tej liście do końca I kwartału 2022 r. znalazły się Węgry i Słowacja – mówi Tomasz Gontarz, Członek Zarządu PKP Intercity.
W ramach pilotażu spółka etapami rozszerza internetową sprzedaż promocyjnych biletów Super Promo International na połączenia do kolejnych krajów, a następnie do internetowej sprzedaży będą wprowadzane bilety według standardowych taryf. Wcześniej podróżni zyskali możliwość kupna biletów w cenach promocyjnych do Niemiec – w tym kierunku są one dostępne także według standardowej taryfy.
Bilety w systemie e-IC można kupić na pociągi kursujące z Polski do Austrii i w relacji odwrotnej na odcinkach Gdynia – Wiedeń, Warszawa – Wiedeń czy Katowice – Wiedeń. Więcej informacji na temat oferty można znaleźć na specjalnie dedykowanej stronie. Sprzedaż biletów rusza na 60 dni przed odjazdem pociągu, a ich zakup, w zależności od wybranego pociągu, będzie możliwy do 3 dni przed wyjazdem – lub do wyczerpania puli promocyjnej. Promocyjnych biletów nie można zwracać ani wymieniać. Biletów zakupionych w e-IC nie trzeba drukować, wystarczy okazać je konduktorowi na ekranie urządzenia mobilnego (jedyny wyjątek to przejazdy międzynarodowe w wagonach sypialnych lub z miejscami do leżenia, gdzie obowiązuje bilet w postaci wydruku).
W ostatnich latach za granicę czy czasami nawet na drugi koniec Polski chętniej podróżowaliśmy samolotami. Jednak podróżowanie pociągiem staje się coraz bardziej popularne w całej Europie. Zauważamy ten trend, który idealnie wpisuje się w politykę Europejskiego Zielonego Ładu i rozwój sektora kolejowego jako najbardziej ekologicznego środka transportu. Wystarczy powiedzieć, że kolej emituje osiem razy mniej dwutlenku węgla w porównaniu z transportem lotniczym. Dodatkowym plusem jest możliwość podróżowania do i z ścisłych centrów miast oraz stale rosnący komfort. Cieszy nas, że podróże z PKP Intercity stają się coraz wygodniejsze, a kolej bardziej dostępna – podkreśla Gontarz.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną. W ramach kontynuacji strategii taborowej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka zainwestuje 19 mld zł w nowoczesny tabor, który zapewni komfortowe i bezpieczne warunki podróżowania. Przewoźnik intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru. Rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).